  • 1. Data: 2010-04-28 07:52:46
    Temat: Słupek ogrodzeniowy-wytrzymałość
    Od: "Tenon" <t...@o...pl>

    Witam pozwolę sobie zadać tutaj pytanie.
    Planuje zrobić ogrodzenie z bramą.
    Brama będzie 2 skrzydłowa uchylna o rozpiętości około 2500mm na skrzydło.
    Chcę ją osadzić na kształtowniku zimnogiętym o przekroju kwadratowy.
    Długość boku 80mm i grubość ścianki 3mm.
    Słupek wysoki na 1500mm i zabetonowany w fundamencie na głębokość 600-900mm.
    Szerokość fundamentu to 200mm
    Czy takie coś utrzyma skrzydło?
    Rozpiętość skrzydła jakieś 2500mm dwa zawiasy powiedzmy na wysokości licząc
    od fundamentu na 200mm i na 1300mm.
    Waga skrzydła to nie wiem 100-200kg, plus w przyszłości dziecko huśtające
    się na końcu bramy.
    Czy dodatkowo zalać go betonem?
    Ktoś oszacuje czy da to radę i się za bardzo nie ugnie?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-04-28 08:07:04
    Temat: Re: Słupek ogrodzeniowy-wytrzymałość
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Tenon" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy takie coś utrzyma skrzydło?

    Jak nie chcesz mieć problemów z niedomykającą się bramą,
    to daj jeden fundament pod oba słupki,
    + "rozpórki" ("przytrzymywacze" słupków)
    + zawiasy z możliwością regulacji
    (np. dospawane poziomo pręty gwintowane).

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-04-28 08:47:49
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 28 Kwi, 10:07, "J_K_K" <J...@i...fm> wrote:
> [...]
    > + "rozpórki" ("przytrzymywacze" słupków)
    > + zawiasy z możliwością regulacji
    > (np. dospawane poziomo pręty gwintowane).

    Funadment miedzy slupkami niekoniecznie musi byc. Wazne jest aby
    slupek od bramy byl zabetonowany solidnie 1/3 wysokosci slupka w ziemi
    oraz posiadanie zastrzalow. Przy szerokosci bramy 2,5 m bedzie i tak
    efekt sprezynowania. Ale to juz taki urok stali oraz dzwigni.
    Kwestia lania betonu do slupka to juz preferencje indywidualne i
    niekonieczne.

  • 4. Data: 2010-04-28 08:52:28
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 28 Kwi, 10:07, "J_K_K" <J...@i...fm> wrote:
> [...]
    >
    > Jak nie chcesz mieć problemów z niedomykającą się bramą,
    > to daj jeden fundament pod oba słupki,

    Funadment miedzy slupkami niekoniecznie musi byc.

    A jak mu w zimę jeden wysadzi inaczej od drugiego,
    to przyjedziesz mu naprawiać ;-) ?

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2010-04-28 09:47:03
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 28 Kwi, 10:52, "J_K_K" <J...@i...fm> wrote:
> [...]
    qa.googlegroups.com...

    > Funadment miedzy slupkami niekoniecznie musi byc.
    >
    > A jak mu w zim jeden wysadzi inaczej od drugiego,

    Jak ma mu wysadzic skoro trzeba zwiru wsypac pod slupek i zabetonowac.
    A dodatkow zaglebia na 60 -90 cm.
    Spiecie slupkow lawa funamentowa nic nie da bo wysadzajac jedna strona
    bedzie mial krzywa cala brame i problem z pozniejszymi poprawkami.
    Brama zreszta nie jest jakas super budowla i nie trzeba sie zbytnio
    przejmowac. Wazne aby statycznie wytrzymala na zawiasach i na slupku
    przy ziemi.
    Mozna jeszcze wykombinowac inny sposob. Tzn wywiercic reczna wiertnica
    na glebokosc okolo 1,5 m zabetonowac otwor do pewnej wysokosci pozniej
    osadzic slupek i go zabetonowac. Wtedy stworzy sie slup betonu ze
    slupkiem metalowym zaglebionym na 1,5 w ziemi. A tego juz na 100% nie
    wysadzi.

  • 6. Data: 2010-04-28 09:58:40
    Temat: Re: Slupek ogrodzeniowy-wytrzymalosc
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    z.googlegroups.com...
> [...]
    > osadzic slupek i go zabetonowac. Wtedy stworzy sie slup betonu ze
    > slupkiem metalowym zaglebionym na 1,5 w ziemi. A tego juz na 100% nie

    Owszem - wysadzi.
    Sprawdzone niestety w praktyce (ily malopolskie ).

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2010-04-28 10:05:12
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Ja mam podobną bramę, tylko lżejszą, a słupki z rur ocynkowanych 100 mm o
    ściance 5 mm zabetonowane na 1 metr i powiem tyle, że brama dośc mocno
    sprężynuje i przymierzam się zrobic boczne zastrzały dla usztywnienia.
    Lanie betonu do słupka z punktu widzenia wytrzymałości nic nie da, ale
    zabezpieczy profil przed korozją od wewnatrz.
    Jacek

  • 8. Data: 2010-04-28 10:10:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

    > A jak mu w zimę jeden wysadzi inaczej od drugiego,
    > to przyjedziesz mu naprawiać ;-) ?

    Jak zabetonuje tak jak planuje na 60-90cm to nie ma prawa nic wysyadzić

    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-04-28 10:14:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > się na końcu bramy.
    > Czy dodatkowo zalać go betonem?
    > Ktoś oszacuje czy da to radę i się za bardzo nie ugnie?

    Ja ma jedną z bram bardzo podobną skrzydło ok 2,2 metra wypełnione dekami.
    Waga ok 50kg.
    Słupki mam z profila 5*5cm w srodek włozyłem dwa pręty żebrowane i zalałem
    betonem.
    Na razie jest wszystko ok i nie ma żadnych problemów
    Ty planujesz profil 80*80 więc raczej na pewno bedzie ok.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-04-28 10:52:43
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Jak zabetonuje tak jak planuje na 60-90cm to nie ma prawa nic wysyadzić

    I owszem ma, nawet przy głębszym betonowaniu - zalezy jaki grunt.

    Pzdr

    JKK