  • 1. Data: 2010-04-27 18:44:06
    Temat: Styropian na elewacji drewnianej
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ze względów estetycznych chcę pokryć domek drewniany styropianem. Planuję
    zakup arkuszy ryflowanych. Zastanawiam się jak to mocować. Z materiałów
    dostępnych w necie widać, że standardem jest klejenie + kołki. Tylko jak się
    ma klejenie do ryflowanej powierzchni. Klej zaburzy cyrkulację powietrza pod
    styropianem. Z kolei same kołki mogą nie wytrzymać ciężaru tynku.

    PC

  • 2. Data: 2010-04-28 04:18:35
    Temat: Re: Styropian na elewacji drewnianej
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Nie napisałeś, co ten dom na na zewnątrz?
    Gołe bale, deski, co?
    Jacek

  • 3. Data: 2010-04-28 06:34:31
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się ma klejenie do ryflowanej powierzchni. Klej zaburzy cyrkulację
    > powietrza pod styropianem. Z kolei same kołki mogą nie wytrzymać ciężaru

    Kołki pewnie by wytrzymały, przeciez tak sie robi metodą suchą. A klej weż w
    postaci pianki tytana i nakładaj tylko w pionie wzdłóż rowków to pozostałe
    bedziesz miał drożne.

    b.

  • 4. Data: 2010-04-28 06:41:10
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    PC said the following on 27.04.2010 20:44:
> [...]
    > kołki. Tylko jak się ma klejenie do ryflowanej powierzchni. Klej zaburzy
    > cyrkulację powietrza pod styropianem. Z kolei same kołki mogą nie

    Na drewno to raczej welna elewacyjna.. jak dasz styropian to duze ryzyko
    ze bedzie gnic. Zachowanie przerwy powietrznej pomiedzy drewnem a
    styropianem - bez sensu, bo wtedy tracisz skutecznosc ocieplenia
    S.

  • 5. Data: 2010-04-28 07:24:42
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    > Nie napisałeś, co ten dom na na zewnątrz?
    > Gołe bale, deski, co?

    Obecnie są gołe zaimpregnowane deski.

    PC

  • 6. Data: 2010-04-28 07:25:44
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Na drewno to raczej welna elewacyjna.. jak dasz styropian to duze ryzyko
    ze bedzie gnic. Zachowanie przerwy powietrznej pomiedzy drewnem a
    styropianem - bez sensu, bo wtedy tracisz skutecznosc ocieplenia

    To jest domek letni. Elewacja ma tylko zdobić - nie izolować.

    PC

  • 7. Data: 2010-04-28 07:28:11
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    > Kołki pewnie by wytrzymały, przeciez tak sie robi metodą suchą. A klej weż
    > w postaci pianki tytana i nakładaj tylko w pionie wzdłóż rowków to
    > pozostałe bedziesz miał drożne.

    Wtedy w ogóle nie potrzeba rowków. Gdyby nałożyć 5 pasów pianki to jakby
    były rowki. Nie wim tylko czy ten klej nadaje się do drewna. Musze poczytać.

    PC

  • 8. Data: 2010-04-28 07:35:49
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > To jest domek letni. Elewacja ma tylko zdobić - nie izolować.

    To zrób listwy i obłóż panelami.

    Jak koniecznie chcesz styro a boisz się, że odleci to też zrób listwy
    drewniane dobrze umocowane do desek a styro możesz już na kołoki dać.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 9. Data: 2010-04-28 07:51:03
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    > To zrób listwy i obłóż panelami.

    Panele odpadają w sensie estetycznym.

    > Jak koniecznie chcesz styro a boisz się, że odleci to też zrób listwy
    > drewniane dobrze umocowane do desek a styro możesz już na kołoki dać.

    Deski są nowe przytwierdzone super solidnie do podobnie supersolidnie
    zamocowanych desek poziomych (dałem takie jakie miałem bo zostały mi z
    deskowania dachu 32x120xdługość) Problem raczej w tym, czy kołek z podkładką
    utrzyma styropian bo z deskowania elewacji kołka nie wyrwie żadna siła.

    PC

  • 10. Data: 2010-04-28 08:22:13
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Hmmm.
    Z tym drewnem to ciężka sprawa.
    Koniecznie musisz zapewnić wentylację przestrzeni pomiędzy ociepleniem a
    ścianą, bo inaczej wyhodujesz grzyba. Ja przybiłem do ścian płyty OSB na
    listwach dystansowych, zeby było 1-2 cm przestrzeni i na to styropian na
    wkręty i podkładki z ucietych kołków plastikowych. Na dole i na górze trzeba
    zrobić jakieś otwory dla wentylacji i zabezpieczyć je siatką, żeby myszki
    nie powłaziły.
    Jacek