    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy taka kolejność i warstwy podłogi są dobre?
    Date: Wed, 28 Apr 2010 19:14:11 +0200

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hr8rl1$e7a$1@news.onet.pl...

    > Podłoga to na razie sam chudziak.
    > Jest to trochę nie równe, no takie nierówności po gładzeniu po pacy itd.
    > Czy to wygładzać wyrównywać - czy nie.

    Zalezy jakie nierownosci, jak ostre to wyrownac z grubsza.

    > I teraz kolejne warstwy które planuje.
    > Na chudziaku:
    > 1. Izolacja pozioma - co tu powinno się dać, albo co dać najlepiej? Pytam
    > bo raz czytam ktoś mówi że papa powinna tu iść, inni że folia? Jaka folia
    > możecie podpowiedzieć?

    Ja dalem pape termozgrzewalna i na to czarna folie, ale mam wysoko wody
    gruntowe. Zwykle folia wywinieta na sciany wystarcza, ale nie bardzo mozna
    po niej chodzic zeby nie przedziurawic. Najlepiej ulozyc folie i od razu
    rozkladac styropian. Tak wiec instalacje typu odkurzacz itp. powinny byc
    zrobione przed ulozeniem foli.

    > 2. Na izolacji instalacja odkurzacza centralnego, instalacja cwu i
    > ewentualnie przewody które mają iść do zasilania wyspy. I teraz jeśli się
    > mylę to poprawcie.
    > Instalacje odkurzacza centralnego układam na izolacji na chudziaku.

    Na chudziaku, albo na cienkim styropianie, zeby pracujace rury z czasem sie
    nie przetarly.

    > Instalacje cwu rozkładam - no właśnie jak. Czy daje warstwę cieńszego
    > styropianu na całym chudziaku, potem rozkładam instalacje cwu, uzupełniam
    > styropianem i przykrywam to wszystko kolejną warstwą styropianu? Czy może
    > układam instalacje cwu na chudziaku na izolacji a potem obkładam to
    > wszystko styropianem 10 cm i uzupełniam pianką?

    Ukladasz styropian na posadzce w dwoch warstwach. Jezeli Twoja izolacja to
    10cm (minimalna granica rozsadku dla podlogowki) to ukladasz najpierw 5cm
    styropianu i dopiero ukladasz rury CWU i grzejniki jezeli takie sa. Rury z
    ciepla woda dobrze ukladac w peszlu albo w otulinie szarej nie jakiejs tam
    czerwonej zeby mialy mozliwosc rozszerzania sie. Na dluzszych odcinkach
    trzeba dawac kompensacje. Calosc obkladasz druga warstwa styropianu i
    zaleznie od grubosci z gory rur wyrownujesz cienszym styropianem na np.
    piane. Jezeli z gory nie bedzie styropianu ciepla wode z cyrkulacja
    bezwzglednie umiesc w mozliwie najgrubszej otulinie. Instalacje mozna zrobic
    przed ulozeniem izolacji z foli i styropianu nie zdepcze sie samego
    styropianu, ale trzeba przewidziec odpowiednie zapasy wysokosci na podsuwany
    pozniej styropian.

    > Potem już idzie izolacja i podłogówka i wylewka, ale to potem wiec na
    > razie nie pytam.

    Przed ulozeniem podlogowki trzeba ulozyc folie.

    > Mam jeszcze tylko pytanie odnoście instalacji cwu:
    > 1. Kiedy robić cyrkulację - kocioł mam 2 m od łazienki na dole i 3 m od
    > łazienki na piętrze. Kuchnia oddalona około 7 m.

    Zalezy jakiego oczekujesz komfortu. 7m to troche duzo.

    > 2.Poprawcie mnie jeśli się mylę, instalacje cwu która idzie w podłodze,
    > układamy w tych osłonach z pianki tak? Tych czerwonych, bez względu czy
    > idzie na chudziaku czy w styropianie?

    Tansza i niegorsza bedzie zwykla szara otulina Tubolit. Im grubsza tym
    lepsza.

    Pozdro.. TK