  • Data: 2019-10-21 22:56:27
    Temat: Re: kocioł gazowy zamiast śmieciucha
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 21 Oct 2019 19:06:02 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > kotła ACV Kompakt HRE) o których Ci wcześniej pisałem to ten
    > regulator
    > współpracuje z tym kotłem bezpośrednio. Tzn. kocioł Thermagen ma
    > wbudowaną w kocioł bramkę radiową OpenTherm, która bezpośrednio
    > współpracuje z tym regulatorem. Wystarczy tylko sparować ten
    > regulator z
    > kotłem i wszystko hula. Koszt samego regulatora ROUND to ok. 300zł.

    Co to jest "bramka radiowa Opentherm"? Z tego co udało mi się
    wyguglac specyfikacja Opentherm nie precyzuje warstwy wireless, przez
    co producenci sterowników implementują własną bezprzewodową warstwę
    transportową (opartą o wifi lub o transceivery 868MHz), w efekcie
    sterownik jest zawsze w parze z drugim urządzeniem (nadajnikiem) ,
    które przewodami podłącza się do kotła pod terminal OT.
    "Bezprzewodowość" jest tylko między nadajnikiem przy piecu a
    sterownikiem w pokoju.
    Skoro Thermagen ma wbudowaną bramkę to w jakim standardzie ona jest
    (skoro de facto standardu nie ma)? Chciałbym swojego thermagena
    podłączyć pod własny kontroler, jeśli piec ma moduł bezprzewodowy
    chciałbym wykorzystać ten moduł wireless.

    --
    Marek