  • 11. Data: 2012-01-17 21:15:22
    Temat: Re: kołki rozporowe w g... tynku
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 17.01.2012 11:50, Filip wrote:

    > Istnieje. Silikon/klej montażowy.

    Do otworu?
    Ale to mi nie wzmocni tynku; Klejowy kołek wylezie pewnie równie łatwo jak goły
    plastikowy.

  • 12. Data: 2012-01-17 21:16:34
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 17.01.2012 10:39, M. wrote:

    > Sztyfciarki (gwoździarki) pneumatyczne. Wbijasz gwoździe (właściwie sztyfty) od
    razu bez łebków.
    > Możesz przedtem nasączyć tynk jakimś gruntem.
    >
    > M.

    I będzie to trzymać w Gierkowskim tynku typu piasek ze śliną? Coś mam wątpliwości :(

  • 13. Data: 2012-01-17 21:18:23
    Od: froff <f...@i...pl>

    > Kup więc klej montażowy i przyklej te listwy do sciany.

    Mam jekki wstręt do takich rozwiązań. Kopnę listwę to mi odlezie przy okazji pół
    metra kwadratowego
    farby.
    Poza tym większość ścian niestety nie jest gładka tylko pokryta takim nabryzganym
    "barankiem".

  • 14. Data: 2012-01-17 21:22:26
    Od: froff <f...@i...pl>

> [...]
    >
    > Poxipol przetestowałem z pozytywnym wynikiem w tynku na suficie podwieszanym
    thermatex: dołożyliśmy
    > do termatexowego sufitu dużo opraw rastrowych kwadratowych co znacznei obciążyło
    ruszt i wyrwało
    > kołki. Poxipol całkowicie xzałtwił sprawę bez dodatkowej ingrencji.
    >
    > Termoklej mam przetestowany przy montażu kołków i spinek kablowych. trzyma dobrze
    ale kołek trzeba
    > wkładać natychmiast bo klej w otworze też tężeje natychmiast.
    >
    > Można też zastosować gips budowlany, ale kleje są łatwiejsze w aplikacji

    To ciekawe!
    Zabawa z poxipolem będzie może trochę żmudna ale jestem skłonny to zrobić, bo wydaje
    się że da radę
    spenetrować chociaż trochę tynku wokół kołka.
    Myślałem też o wlewaniu jakiegoś cyjanoakrylowego - on bardzo mocno wsiąka.
    Chyba wykonam testy na obu.

    dzięki!

  • 15. Data: 2012-01-17 21:31:13
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 17.01.2012 10:50, ptoki wrote:

    > Otwory wierc normalnie - rowniez przez cegle. Przejdz sie do marketu
    > budowlanego i tam sobie zobacz rozne rodzaje kolkow. Sa takie ktore
    > zakleszczaja sie w otworze. Nie sa drogie i robi sie nimi latwo. A jak
    > obciazenia sa niewielkie to powierc otwory normalnie nafukaj pianki
    > tak aby nie miala za bardzo gdzie wylezc, wtedy bedzie gesciejsza, a
    > jak stezeje to powkrecaj w nia dlugie wkrety kupione na wage w
    > markecie.
    > Ale rozwiazanie z pianka jest dosyc slabe nie widze powodu zeby nie
    > zastosowac normalnych kolkow.

    Masz na myśli takie kołki z bardziej ostrymi krawędziami (takimi głębszymi
    "traktorami") po bokach?
    Coś takiego kojarzę.

  • 16. Data: 2012-01-17 22:25:28
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > spenetrować chociaż trochę tynku wokół kołka.
    > Myślałem też o wlewaniu jakiegoś cyjanoakrylowego - on bardzo mocno

    poxipol jest gęsty i można nałożyć go do otworu:
    -wykałaczką, zapałką
    - załączonym mieszadełkiem
    - śrubokrętem
    - strzykawką lekarską
    - poprzez obabranie dybla (kołka znaczy)

    strzykawką z odpowiednio szerokim wylotem lub zużytym kartuszem po silikonie
    i pistoletem można też aplikować do otworów
    gips
    klej gipsowy
    cement
    fugę
    rozrobone do odpowieniej konsystencji

    ale wszystkie te środki działają zdecydowanie wolniej niż ten 10 minutowy
    poxipol

    Klej cyjanoakrylowy nie będzie kleił sie do plastiku z jakiego wykonane są
    dyble, do wzmocnienia osypujących się tynków lepiej wykorzstać grunt
    akrylowy, folię w płynie albo szkło wodne.

  • 17. Data: 2012-01-17 22:41:00
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 17.01.2012 23:25, Jackare wrote:

> [...]
    do wzmocnienia
    > osypujących się tynków lepiej wykorzstać grunt akrylowy, folię w płynie albo szkło

    Dzięki za całą paletę :)
    Chodzi mi raczej o wzmocnienie tynku wokół kołka a nie o to by się to przyklejało do
    samego kołka.
    Grunt akrylowy - widzę że wychodzi bardzo tanio w porównaniu z jakimś klejem
    cyjnaoakrylowym czy
    poxipolem. No i bezpieczniej dla palców :)
    Jak się nie sprawdzi, to w ruch pójdzie pewnie poxipol.

  • 18. Data: 2012-01-17 23:13:59
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > klejem cyjnaoakrylowym czy poxipolem. No i bezpieczniej dla palców :)
    > Jak się nie sprawdzi, to w ruch pójdzie pewnie poxipol.

    tyle tylko że grunt w porównaniu z innymi środkami bardzo długo schnie. Ze
    wszystkich metod które Ci podałem najszybciej i nsjkuteczniej zadziałają
    kleje (termoklej lub poxipol 10 min) i gips budowlany
    --
    Jackare

  • 19. Data: 2012-01-18 09:13:17
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 17, 10:31 pm, froff <f...@i...pl> wrote:

    > Masz na myśli takie kołki z bardziej ostrymi krawędziami (takimi głębszymi
    "traktorami") po bokach?
    > Coś takiego kojarzę.

    Nie. Są takie kołki ktore przy skrecaniu zaginaja sie jak pantograf.
    Czyli sroba wkreca sie w jego koniec i potem ten koniec przesuwa sie
    ku główce wkretu. Wtedy srodek sie wybrzusza. Jesli masz jakies
    pustaki to odpowiednie ulozenie takiego kolka, tak aby te wybrzuszone
    boki trafily w pusta przestrzen spowoduje ze on sie w otworze
    zakleszczy.
    Pojedz do jakiejs castoramy/praktikera/leroy merlin czy obi i sobie
    popatrz jaki maja wybor. Sa takie metalowe ale i sa takie plastikowe.
    Do listew przypodlogowych lepsze sa plastikowe. Jesli masz daleko to
    kup pare rozmiarow np. 4mm, 6mm, 7mm. Wtedy jak ci otworek nie wyjdzie
    to uzyjesz grubszy wkret.

  • 20. Data: 2012-01-18 09:17:30
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 stycznia 2012, 22:31:13 UTC+1 użytkownik froff napisał:

    > Masz na myśli takie kołki z bardziej ostrymi krawędziami (takimi głębszymi
    "traktorami") po bokach?
    > Coś takiego kojarzę.
    To są kołki do wieszania małych obrazków na karton gipsie, tynk potrafią jedynie
    skutecznie rozwiercić na większej powierzchni (sprawdzone).
    Klejenie to po trzymających się kołkach najlepsze rozwiązanie. Jeśli masz równe
    ściany (nie licząc baranka) to możesz użyć nawet kleju do płytek (styropianu etc.)
    aby wyrównać nierówności.

    --
    ZZ@private