    From: "Stolat" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kominek z płaszczem wodnym czy bez?
    Date: Sat, 7 Nov 2009 13:15:04 +0100

    > Reasumując:
    > Kominek z płaszczem ma sens wtedy, kiedy będzie służył jako podstawowe i
    > jedyne źródło ogrzewania.
    > Kominek bez płaszcza ma sens wtedy, kiedy będzie używany sporadycznie, a
    > głównym źródłem ogrzewania będzie kocioł CO.

    Też się przychylę do tej opinie.
    Mam ten sam problem.
    TZn mam piec na ekogroszek, podłogówkę i miejsce na kominek przygotowane do
    kominka z płaszczem ( wyprowadzone rury).
    I cały czas się zastanwaiłem czy zwykły kominek czy z płaszczem
    I tak kominki z płaszczem są drogie. Dodatkowo wymagają ciągłego dozoru.
    Ja i tak CWU grzeję piecem na ekogroszek.
    Zresztą nie wyobrażam sobie w lecie odplania w ciągu dnia kominka po to żeby
    nagrzac wodę.

    Po jednej zimie mam jako takie wyobrażenie o podłogówce i powiem jedno dość
    długo się nagrzewa.
    Genralnie doszedłęm do wniosku, że kominek miłaby byc jako dodatkowo zródło
    ciepła, które używałbym w jesieni, ewentualnie w zimei po dłuższych
    przestojach podłogówki.
    Dodatkowo mam rekupercaję ( tzn cały czas ją rzeźbię :)), wieć od razu mam
    rozprowadzenie DGP :).

    No i to palenie w kominku, powiem szczerze, że męczy mnie juz ten piec na
    ekogorszek do którego w sumie muszę co kilka dni wsypac kilka worków i raz
    na 2 tygodnie wynieść popiół i wyczyścić piec.
    W kominku trzeba palić codziennie, ciągle to czyścić jak dla mnie masakra.

    Ja zastosujje zwykły kominek do grzania powietrza, wodę będe grzać
    ekogroszkiem.
    Na razie nie mam kominka i żyję.

    Pozdrawiam
    Michał