  • 1. Data: 2009-11-07 10:01:19
    Temat: kominek z płaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Witam!

    Muszę podjąc decyzję, jaki zainstalować kominek, z płaszczem wodnym czy moze
    bez

    Ogrzewanie będe miał na kocioł na miał w piwnicy

    Dom to ok 200m2 Archon Groszek3 jeszcze w stanie surowym zamkniętym

    Co przemawia za płaszczem wodnym, jakie wady i zalety
    a, co przemawia za kominkiem z nawiewami?

    dziękuje za opinie

  • 2. Data: 2009-11-07 10:32:31
    Temat: Re: kominek z płaszczem wodnym czy bez?
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Amir pisze:
> [...]
    >
    > Co przemawia za płaszczem wodnym, jakie wady i zalety
    > a, co przemawia za kominkiem z nawiewami?

    Jak Ci nie przeszkadza kotłownia w salonie... to kominek z płaszczem
    będzie dobrym pomysłem.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-11-07 10:33:10
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Co przemawia za płaszczem wodnym, jakie wady i zalety
    > a, co przemawia za kominkiem z nawiewami?

    napisz co u ciebie premawia za jedym lub drugim rozwiązaniem, a my się
    odniesiemy do twoich pomysłów :-), bo gadanie co jet lepsze w
    odniesieniu do niczego jest bez sensu.
    Ja osobiściezdecydowałem się na wodny bo:
    - kominek jest jedynym źródłem ciepła
    - mam wysoki salon, otwarty na dwa poziomy, więc tylko ogrzewanie
    podłogowe, a te zasilisz tylko wodnym
    - kominek nie umieszczony centralnie w domu i nie da się skutecznie
    doprowadzi nawiewu do najdalszych pomieszczeń
    - palę kiedy chcę, a ciepło gromadzę w buforze, który oddaje je
    równomiernie nawet jak kominek jest wygaszony
    zauważalne wady:
    - potrzebuje prądu (raz zdarzyła się sytuacja braku przez 24 godziny,
    bufor się wyładował i... na szczęście włączyli prąd)
    - instalacja wymaga doglądu i konserwacji (czy wszystkie pompy kręcą,
    czy elektrozawory działają, czy poziom i ciśnienie wody jest ok)
    - może być głośno (właśnie walczę z wyjącą pompą od kominka)
    summa summarum:
    jakbym miał piec w piwnicy, to zainstalowałbym kominek z grawitacyjnym
    rozprowadzeniem powietrza, jak najmniej skomplikowany, jako dodatkowe
    źródło ciepła, dające jako tako radę w wypadku awarii pieca (za kilka
    lat postawię w końcu przy domu garaż z kotłownia, kominek pewnie już
    się zużyje i wtedy może zamienię go na powietrzny)
    na razie tyle :-)
    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2009-11-07 11:30:34
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    Jak zwykle wsadzę kij w mrowisko :)

    > Muszę podjąc decyzję, jaki zainstalować kominek, z płaszczem wodnym czy
    > moze bez

    > Ogrzewanie będe miał na kocioł na miał w piwnicy

    Moim zdaniem chcesz zastosować najgorsze rozwiązanie.
    Miał wbrew pozorom nie jest tańszym opałem od węgla, a ponadto
    niebezpiecznym i stwarzającym wiele problemów.
    Osobiście radzę zamontować kocioł węglowy całodobowy lub na ekogroszek.
    Oczywiście ludzie rozpiszą się tu zaraz, że ekogroszek drogi. Tak, drogi
    jest polski, a z Czech o połowę tańszy :)
    Ponadto miał okropnie syfi, o wiele więcej niż węgiel.

    > Dom to ok 200m2 Archon Groszek3 jeszcze w stanie surowym zamkniętym
    >
    > Co przemawia za płaszczem wodnym, jakie wady i zalety
    > a, co przemawia za kominkiem z nawiewami?

    Kominek z płaszczem:
    1. Mniej kurzu. Ma to znaczenie, gdy w domu są alergicy. Jednak w przypadku
    alergików osobiście odradzam jakikolwiek kominek w domu.
    2. Lepsze rozprowadzenie ciepła i lepsza stabilizacja temperatury w domu.
    3. Drogi w budowie. Za cenę takiego kominka można mieć kocioł z podajnikiem.
    Ponadto wymaga zamontowania i utrzymania dość dość drogiego i uciążliwego
    osprzętu (Wymiennik, pompa, zabezpieczenia, naczynie wyrónawcze, które musi
    się znaleźć ponad kominkiem, zazwyczaj na nieocieplonym strychu, gdzie
    będzie występowało zagrożenie zamarznięcia w przypadku, kiedy kominek nie
    będzie używany.)
    4. Trzeba będzie rozbierać całą obudowę kominka żeby wymienić wkład, który
    normalnie zużyje się po kilkunastu-dwudziestukilku latach. Podobnie też
    bedzie w razie wystąpienia jakiejś wady fabrycznej, polegającej na
    rozszczelnieniu. Koszt wymiany trzeba liczyć jak wybudowanie nowego.
    5. Można nim podgrzewać wodę CWU w okresie letnim bez nagrzewania
    pomieszczeń.

    Kominek bez płaszcza wodnego:
    1. Więcej kurzu i większe roznoszenie kurzu po domu.
    2. Gorsze rozprowadzanie ciepła i gorsza stabilizacja temperatury w domu.
    3. Tańszy w budowie
    4. Będzie służył przez kilkadziesiąt lat bez konieczności wymiany.
    5. Nie nadaje się do podgrzewania wody w okresie letnim.

    Reasumując:
    Kominek z płaszczem ma sens wtedy, kiedy będzie służył jako podstawowe i
    jedyne źródło ogrzewania.
    Kominek bez płaszcza ma sens wtedy, kiedy będzie używany sporadycznie, a
    głównym źródłem ogrzewania będzie kocioł CO.

  • 5. Data: 2009-11-07 12:15:04
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > Kominek bez płaszcza ma sens wtedy, kiedy będzie używany sporadycznie, a
    > głównym źródłem ogrzewania będzie kocioł CO.

    Też się przychylę do tej opinie.
    Mam ten sam problem.
    TZn mam piec na ekogroszek, podłogówkę i miejsce na kominek przygotowane do
    kominka z płaszczem ( wyprowadzone rury).
    I cały czas się zastanwaiłem czy zwykły kominek czy z płaszczem
    I tak kominki z płaszczem są drogie. Dodatkowo wymagają ciągłego dozoru.
    Ja i tak CWU grzeję piecem na ekogroszek.
    Zresztą nie wyobrażam sobie w lecie odplania w ciągu dnia kominka po to żeby
    nagrzac wodę.

    Po jednej zimie mam jako takie wyobrażenie o podłogówce i powiem jedno dość
    długo się nagrzewa.
    Genralnie doszedłęm do wniosku, że kominek miłaby byc jako dodatkowo zródło
    ciepła, które używałbym w jesieni, ewentualnie w zimei po dłuższych
    przestojach podłogówki.
    Dodatkowo mam rekupercaję ( tzn cały czas ją rzeźbię :)), wieć od razu mam
    rozprowadzenie DGP :).

    No i to palenie w kominku, powiem szczerze, że męczy mnie juz ten piec na
    ekogorszek do którego w sumie muszę co kilka dni wsypac kilka worków i raz
    na 2 tygodnie wynieść popiół i wyczyścić piec.
    W kominku trzeba palić codziennie, ciągle to czyścić jak dla mnie masakra.

    Ja zastosujje zwykły kominek do grzania powietrza, wodę będe grzać
    ekogroszkiem.
    Na razie nie mam kominka i żyję.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2009-11-07 16:28:12
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Jak Ci nie przeszkadza kotłownia w salonie... to kominek z płaszczem
    > będzie dobrym pomysłem.

    czkałem, aż ktoś wyjedzie z tym oklepanym tekstem :-)... ludzi którzy
    nie mają żadnego kominka:-)
    jak nie masz nic do pisania, to nie pisz,
    kotłownia w salonie, jak to nazywasz, ma miejsce niezależnie od
    rodzaju kominka, a od intensywności używania, w obydwu rodzajach
    kominków obsługa sprowadza się, upraszczając, do wrzucania drewna i
    wybierania popiołu, no i machania tymi wszystkimi wajhami od szybrów i
    przepustnic, jak jest to jedyne żródło ciepła, to przerób jest duży i
    czasem w salonie trzeba zgromadzić pokaźną kupkę drewna, żeby nie
    latać kilka razy, ale to też można estetycznie zagospodarować
    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2009-11-07 17:10:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    k.googlegroups.com...

    >czkałem, aż ktoś wyjedzie z tym oklepanym tekstem :-)... ludzi którzy
    >nie mają żadnego kominka:-)
    >jak nie masz nic do pisania, to nie pisz,

    Skoro pisze to ma, nieprawdaz?

    >kotłownia w salonie, jak to nazywasz, ma miejsce niezależnie od
    >rodzaju kominka, a od intensywności używania

    I jak sie wydaje kase na plaszcze i podobne bajery to po to by bardziej
    intensywnie uzytkowac, nie sadzisz?

  • 8. Data: 2009-11-07 17:31:12
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > czkałem, aż ktoś wyjedzie z tym oklepanym tekstem :-)... ludzi którzy
    > nie mają żadnego kominka:-)
    > jak nie masz nic do pisania, to nie pisz,

    Chcesz nam "powiedzieć", że było by to prawdziwe tylko wtedy, gdyby napisała
    to osoba posiadająca kominek ?
    Jeżeli zaś pisze to osoba, która kominka nie posiada to jest już
    nieprawdziwe stwierdzenie ? :D

  • 9. Data: 2009-11-07 17:34:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    k.googlegroups.com...

    >czkałem, aż ktoś wyjedzie z tym oklepanym tekstem :-)... ludzi którzy
    >nie mają żadnego kominka:-)
    >jak nie masz nic do pisania, to nie pisz,

    Ja czekalem az ktos wyjedzie z tekstem, ze to super rozwiazanie i
    analogiczne do zwyklych kominkow. Tyle ze kazdy kociol smieciuch bedzie mial
    wyzsza sprawnosc od najlepszego kominka z plaszczem, moze byc w kotlowni
    gdzie nie ma problemu z magazynowaniem drewna, czyszczeniem i cala reszta, a
    do tego bedzie tanszy i instalacyjnie latwiejszy. Pakowanie sie w kominki z
    plaszczami po to by palic okazjonalnie to kompletna ekonomiczna pomylka,
    lepiej juz dorzucic byle kociol w kotlowni i zostanie pewnie jeszcze na
    zwykly wklad do palenia od swieta.
    Kominek bez plaszcza dodatkow pelni role niezaleznego od innchy mediow
    zrodlo ciepla. Jest calkowicie niezalezne od pradu i o ile dobrze sie
    przemysli moze ogrzewac grawitacyjnie bez grama dodatkowej energii na
    wypadek dluzszych przerw w dostawie pradu.
    No chyba ze ktos po prostu jest fanatykiem palenia w kominku i po prostu to
    lubi. Wtedy to rozwiazanie jest dla niego idealne, ale ani tanie, ani
    wygodne, ani praktyczne.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-11-07 19:18:08
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Skoro pisze to ma, nieprawdaz?

    no właśnie z tego faktu to nie wynika... nieprawdaż :-)
    może być oczywiście dwojaka sytuacja, albo zrobił kominek, nieważne
    jaki, i żałuje, albo (co bardziej prawdopodobne) naczytał się na tej
    grupie i podobnych forach o kominkach wodnych i powtarza banały
    BTW na ten tekst o kotłowni naprawdę czekałem z utęsknieniem :-), bo
    zawsze pojawia się w dyskusjach o kominkach na lekkie wspomnienie o
    płaszczach wodnych na początku każdego sezonu grzewczego :-)

    > I jak sie wydaje kase na plaszcze i podobne bajery to po to by bardziej
    > intensywnie uzytkowac, nie sadzisz?

    nie sądzę, wybór kominka (z płaszczem czy bez) zależy od bilansu
    korzyści z użycia jednego lub drugiego (u mnie nie da się zrobić
    skutecznego rozprowadzenia powietrza), zastanej infrastruktury
    (instalacja do której da się wpiąć płaszcz, podłogówki czy grzejniki)
    i jeszcze paru innych czynników, ale na pewno nie od intensywności
    używania, jeden i drugi rodzaj kominka może być używany sporadycznie
    lub w sposób ciągły.

    pozdrawiam
    s_13