  • 291. Data: 2009-11-23 09:42:00
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Lis, 09:36, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:48206787-b97e-4c98-b356-ed2536f6c3d2@
    w19g2000yqk.googlegroups.com...

    > Biedaczysko - wiemy, wiemy w Twoim swiecie sciany zewnetrzne ogrzewaja, nie
    > chlodza (oczywiscie w sezonie grzewczym).

    A w Twoim świecie ściany od razu po wyłączeniu ogrzewania mają
    natychmiast te -20C.... (oczywiscie w sezonie grzewczym).
    Współczuję.
    ;-)
    Ale za to nic ciepła nie ucieka przez wentylację!
    ;-)

  • 292. Data: 2009-11-23 09:49:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    l.googlegroups.com...

    > Niedowiarek:)
    >
    > http://www.ipp-ekosystem.pl/realizacje/wadowice7.jpg
    > http://www.ipp-ekosystem.pl/realizacje/wadowice6.jpg
    >
    > Ogrzewa 32 tys m3 (dla porownania moj domek to ledwo 1000m3), moc
    > blisko 0,5MW (moj domek 0,01MW). Mysle, ze Krzemowi wystarczy z 1/20
    > lub mniej tego zeby zaspokoic jego potrzeby :-)

    Panowie, moze ja sie nie znam, ale w pomiszczeniu gdzie basen wyobrazam
    sobie temp. ze 30C, woda pewnie nie wiele mniej. Przy -20 na zewnatrz to
    gradient 50C. Pompa pewnie bedzie chodzic przy blisko max temp.przez prawie
    caly czas pracy, wiec COP raczej slabawy, ze sie da to ja nie watpie, tylko
    czy warto? A nie moj problem, niech tam Wam sie wiedzie.

    Pozdro.. TK

  • 293. Data: 2009-11-23 09:54:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Sens oddawania ciepla do wnetrza jest tylko wtedy gdy nagle to wnetrze
    > instensywnie schlodzisz - wtedy na wykresie masz luk, najcieplej w srodku
    > sciany. To tak jakkbys rozgrzana ceglowke wystawil na mroz. W srodku
    > bedzie ciepla a we wszystskich kierunkach od srodka temperatura spada.
    > Normalnie w domu nie uzyskasz takich warunkow.

    Czyli jeszcze dobrze kojarze. Pisalem wyzej o ksztalcie piramidy wykresu
    sciany, Ty o luku, wiec w sumie to samo. :-)

    Pozdro.. TK

  • 294. Data: 2009-11-23 10:09:44
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Lis, 10:49, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Panowie, moze ja sie nie znam, ale w pomiszczeniu gdzie basen wyobrazam
    > sobie temp. ze 30C
    28C
    >, woda pewnie nie wiele mniej.
    26C

    > Przy -20 na zewnatrz to
    > gradient 50C.

    A co to ma za znaczenie? Przecież "dolne źródło" to nie powietrze
    tylko grunt.
    ;-)

    >Pompa pewnie bedzie chodzic przy blisko max temp.przez prawie

    Pompa będzie dawała 40C i to IMHO wystarczy.
    ;-)
    Pomieszczenie szczelnie opatulone styropianem, a na tafli wody
    rozwijana mata piankowa w celu ograniczenia ucieczki ciepła i
    parowania.

    > caly czas pracy, wiec COP raczej slabawy, ze sie da to ja nie watpie, tylko
    > czy warto?

    >A nie moj problem, niech tam Wam sie wiedzie.

    A jeszcze niedawno wszyscy tu na grupie krzyczeli że do małego domku
    PC się nie opłaca. Że najlepiej do dużego i z basenem. A tu proszę,
    znowu się nie opłaca...
    :-)))))))))

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 295. Data: 2009-11-23 10:29:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]

    >A w Twoim świecie ściany od razu po wyłączeniu ogrzewania mają
    >natychmiast te -20C.... (oczywiscie w sezonie grzewczym).

    Nie.

  • 296. Data: 2009-11-23 10:32:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
    On 23 Lis, 09:46, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    >Czasem jednak wydaje się że rozumiesz....

    To juz masz postep, jak sam zaczniesz rozumiec, bedziesz uleczony.

  • 297. Data: 2009-11-23 10:33:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Czyli jeszcze dobrze kojarze. Pisalem wyzej o ksztalcie piramidy wykresu
    > sciany, Ty o luku, wiec w sumie to samo. :-)

    A nie zauwazylem tej piramidy, ale ku precyzji to musialby byc luk.

  • 298. Data: 2009-11-23 10:38:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >A co to ma za znaczenie? Przecież "dolne źródło" to nie powietrze
    >tylko grunt.

    Zewnatrz i wewnatrz, spadek temp. wiekszy i szybszy.

    >Pompa będzie dawała 40C i to IMHO wystarczy.

    Do obliczen podlogowki w skrajnych warunkach przyjmuje sie 55C temp.
    zasilania przy -20C, a to zalezy czym ta podloga bedzie wykonczona, jaka
    jest wysokosc pomieszczenia i jakie beda jego straty by w ogole wyrobic sie
    z moca. Czy 40C wystrczy? Moze tak, moze nie. Na pewno bylo by lepiej gdyby
    bylo mniej, no ale cos za cos.

    >A jeszcze niedawno wszyscy tu na grupie krzyczeli że do małego domku
    >PC się nie opłaca. Że najlepiej do dużego i z basenem. A tu proszę,
    >znowu się nie opłaca...

    Nie wszyscy, ja nie zabieralem glosu.
    Ta teoria pewnie jest sluszna, bo jednostkowy koszt inwestycji jest
    stosunkowo duzy. Rozlozony na wieksza powierzchnie i wyzsze rachunki w ogole
    szybciej sie zwroci. Tylko ten basen wymaga po prostu wyzszej temp. i z
    reguly to spore pomieszczenia. Tam nie wystarczy 20-21C, czyli COP spadnie.
    Pompa musi wydrygac na basen a w reszcie pomieszczen trzeba bedzie obnizac
    temp. stosujac mieszacz, albo obliczac rozstawy z uwzglednieniem tych temp.
    Obstawal bym za pierwszym drozszym rozwiazaniem.

    Pozdro.. TK

  • 299. Data: 2009-11-23 11:38:07
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Lis, 11:32, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > To juz masz postep, jak sam zaczniesz rozumiec, bedziesz uleczony.

    "Lekarzu" ulecz się sam!
    ;-)

  • 300. Data: 2009-11-23 13:43:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >"Lekarzu" ulecz się sam!

    Moze nie "lekarzu", ale faktycznie uleczyc musisz sie sam - jak sie ktos
    zacznie okopywac, na pomoc z zewnatrz liczyc juz nie moze. W kazdym razie
    nie wprost.