  • 1. Data: 2009-11-07 11:50:24
    Temat: jakie wybrac schody
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Czyli tak, ktore schody sa tansze w wykoaniu (przy tej samej ilosci stopni)
    - wylewane z betonu i potem dodanie stopni drewniancy? czy innych
    - konstrukcja drewniana
    - konstrukcja drewniano aluminiowa

    musze przyznac, ze te pierwsze sa jakies subiektywnie bardziej stabilne,
    ii pod takimi schodami mozna zrobic fajna garderobe

    Prosze o rady poparte praktyka

    Pozdr

  • 2. Data: 2009-11-07 20:49:30
    Temat: Re: jakie wybrac schody
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Prosze o rady poparte praktyka
    > Pozdr

    Nie wiem jeak to bedzie teraz z cenami (musisz zrobić sobie trochę wycen).
    Dwa lata temu schody drewniane wyszły mnie taniej niż schody alu-drew.
    Natomiast schody betonowe odrzuciłem na wstępie
    ponieważ na mojej małej powierzchni parteru (ok 50m2)
    byłyby one straszliwie ciężkie optycznie.

  • 3. Data: 2009-11-08 08:29:35
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    bulba008 pisze:
    > Czyli tak, ktore schody sa tansze w wykoaniu (przy tej samej ilosci stopni)
    > - wylewane z betonu i potem dodanie stopni drewniancy? czy innych
    > - konstrukcja drewniana
    > - konstrukcja drewniano aluminiowa

    Schody lane z betonu majstry robią Ci razem ze stropem i masz wszystko
    jednym rzutem. Potem sobie obłożysz czym będziesz chciał. Wszystko
    zależy od projektu :-). Jeśli pasują betonowe, to wydaje mi się, że
    będzie najtaniej, ale... może mi się tylko wydaje. Jak słyszę ile
    kosztują schody drewniane, czy jakie inne lekkie, to mnie o zawał
    przyprawia :-). Za betonowe zapłaciłem tyle, co za robotę plus trochę
    stali i betonu oraz dechy na szalunek. Jasne, że potem trzeba będzie je
    jakoś obłożyć i to też kosztuje, ale dotychczas - stan surowy - ich
    koszt szacuję na jakieś 4-5 tyś. - mam 16 stopni, schody zabiegowe ze
    spocznikiem. Pod nimi będzie schowek jak się patrzy, pod ażurowymi już
    za bardzo schowka nie zrobisz :-).

    pozdr.
    robercik-us

  • 4. Data: 2009-11-08 08:56:37
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Lis, 09:29, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > stali i betonu oraz dechy na szalunek. Jasne, że potem trzeba będzie je
    > jakoś obłożyć i to też kosztuje, ale dotychczas - stan surowy - ich
    > koszt szacuję na jakieś 4-5 tyś. - mam 16 stopni, schody zabiegowe ze

    Iiiileeee ? :) Ja mam dwie "pary" schodow betonowych - do piwnicy ok
    12 stopni i na poddasze tez ok 16 stopni.

    Robota byla w cenie stropu (3k pln za caly strop ze schodami, bez
    schodow tyle samo - robil mi to majster - w jedno popoludnie je
    trzasnal (szok). Na schody poszedl ok 1m3 betonu czyli u mnie - 215
    pln. Stal - gora 300-400 pln. Deski to tez groszowe sprawy - ile ich
    tam poszlo? Pol kubika? Moze max 200 pln :) W tysiacu sie zamyka
    spokojnie!

    Oczywista zaleta jest to, ze mozna sie juz dostac na gore juz po
    wylaniu stropu. Jak sie tego stropu jeszcze nie ma to wydaje sie, ze
    to malo wazny problem ale jest zupelnie inaczej - tymi schodami robi
    sie kilometry chodzac tam i spowrotem, wnoszac material etc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-11-08 09:57:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz pisze:
    [..]
    > Iiiileeee ? :) Ja mam dwie "pary" schodow betonowych - do piwnicy ok
    > 12 stopni i na poddasze tez ok 16 stopni.

    Nie... no tak strzeliłem bez dokładnych przeliczeń... z tzw marginesem
    :-). Odkąd zacząłem wydatki budowlane, mam tendencję do lekkiego
    zawyżania szacunków. Nie wiem ile majster by policzył za same schody -
    przyjąłem 4 kpln za robociznę, ale robił to ze stropem i pewnie on sam
    miałby problem z wyliczeniem tak... 'na szybko' :-). W każdym razie te
    4-5 tys, to chyba górna granica. :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 6. Data: 2009-11-08 11:35:56
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > to malo wazny problem ale jest zupelnie inaczej - tymi schodami robi
    > sie kilometry chodzac tam i spowrotem, wnoszac material etc :)

    Prowizoryczne schody z desek zbija się w 2-3h i zwykle majstry od
    zalewania (stropu :-)) powinni to zrobić - w końcu oni też tam będą
    biegać, więc im się przyda.

    A korzyści z jednych bądź drugich schodów są subiektywne.

    M.

  • 7. Data: 2009-11-08 19:51:07
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

> [...]
    >
    > musze przyznac, ze te pierwsze sa jakies subiektywnie bardziej stabilne,
    > ii pod takimi schodami mozna zrobic fajna garderobe

    Nam się takie spodobały, to sobie zrobiliśmy:
    http://tnij.org/etnv
    Ale nie są tanie, ani pod schodami się nie da garderoby zrobić :(

    Adam