  • 1. Data: 2009-11-06 22:49:55
    Temat: mieszkanie- sens uzywania G-K
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witam,

    Pare miesiecy temu kupilem mieszkanie w nowo wybudowanym kameralnym
    bloku. Dom estetyczny, obejscie uporzadkowane, ogrodki przydomowe i
    takie tam. NA technologi budowania sie nie znam, nie wiem z czego jest
    zbudowany dom. NAtomiast scianki dzialowe sa z karton gipsu.
    Zainwestowalem sporo w przygotowanie do zamieszkania (oddane w stanie
    deweloperskim): ekipy wykonczeniowe, gorna polka materialy, farby itp.

    Po paru tygodniach pojawilo sie pytanie: po ch.. to wszystko robilem,
    skoro sciany popekaly? Kto wymyslil budowanie domow z kartonu?
    Deweloper stwierdzil, ze to normalne bo teren pracuje i osiada.
    Czyli co, mam mieszkac w popekanych scianach az dom osiadzie? a kiedy
    sie to stanie?
    Przeciez nie po to wywalilem kase na porzadne wykonczenie zeby teraz
    patrzec na popekane sciany.
    Kogos chyba powalilo, zeby stosowacte technologie.
    Jak uwazacie, czy jest szansa od dewelopera uzyskac jakies
    odszkodowanie, naprawe itp?
    Ale z drugiej strony po co mi naprawa jak za chwile i tak popeka.

    Musialem sie wyzalic bo mnie krew zalewa. I pewnie trzeba bedzie z tymi
    spekaniami zyc. Nie rozumiem jednak, jak mozna dopuscic do stosowania
    takie badziewie?
    I jakos nie wierze, ze to tylko bledy wykonawcze. Pewnie troche maja
    racji z tym osiadaniem i :dopasowaniem: sie gruntu do dzwigania tego
    budynku ale dlaczego stosuja taka technologie jesli wiadomo, ze tak sie
    moze stac (tzn. oni powinni wiedziec , ja nie musze bo sie nie znam).
    To bylo pytanie retoryczne, wiem wiem, stosuja G-K zeby bylo tanio (dla
    nich, nie dla klienta).

    Dobra, wyzalilem sie i zeby zasadom stalo sie zadosc to zadam pytanie:
    walczyc z deweloperem?

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-11-07 04:34:43
    Temat: Re: mieszkanie- sens uzywania G-K
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > nich, nie dla klienta).
    >
    > Dobra, wyzalilem sie i zeby zasadom stalo sie zadosc to zadam pytanie:

    Technologia budowy po hamerykansku nie jest zla pod warunkiem uzycia
    odpowiednich materialow i fachowego wykonawstwa. Cala Hameryka na tym stoi. I
    nic nie peka.
    Nie wiem ale ja bym tego tak nie zostawil. Polecam wziac dobrego adwokata,
    ktory pusci firme z torbami. Porob zdjecia jako dowod. Zapewne adwokat wezwie
    rzeczoznawce, ktory wypunktuje wszelkie bledy wykonawcze i powinienes uzyskac
    wysokie odszkodowanie. Nie tylko na usuniecie usterek lecz rowniez za straty
    moralne. Popadles w stres, nie mozesz pracowac itp. W ogole jak Hameryka to do
    konca. Tu obowiazuje 5 letnia gwarancje wykonawcza i wszystkie usterki
    powstale w tym czasie musza byc usuniete.
    Wyjasnienia czy obrona, ze budynek osiada sa nieprawdziwe. Mozna przyjac, ze
    glowny proces osiadanie fundamentow konczy sie wraz z ukonczeniem budowy
    Piaski, podloze piaszczyste osiada bardzo szybko, do miesiaca od zakonczenia
    budowy w stanie surowym, grunty spoiste troche dluzej wiec nie mozna tym
    uzasadniac spekan scian. I ewidentnych bledow wykonawczych, ktore na pewno
    byly. W dodatku lekka technologia szkieletowa nie daje jakichs super
    obciazen. Zapewne sciany fundamentowe nie spekaly.
    Nie wiem z czego ten szkielet wykonali; jesli z drewna to powodem moze byc
    mokre drewno; to wszystko wysycha, powstaja naprezenia i musi spekac. Moze
    oszczedzali na ilosci wkretow, moze nie stosowali dobrej jakosci siatek
    spoinowych, to trudno zgadnac, zrobi to wynajety fachowiec. Byc moze znajdzie
    tez inne wady, ktore jeszcze nie daly o sobie znac ale sie ujawnia. Np
    nieodpowiednia izolacja scian, ogolnie ocieplenie, kamera termowizyjna bedzie
    bardzo pomocna.
    Reasumujac masz pelne prawo i obowiazek dochodzic swoich racji; Ty sie nie
    musisz na budowie znac. Placisz ale wymagasz.
    Pzdr.

  • 3. Data: 2009-11-07 08:09:47
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Lis, 05:34, "Tornad" <t...@v...pl> wrote:

> [...]
    > konca. Tu obowiazuje 5 letnia gwarancje wykonawcza i wszystkie usterki
    > powstale w tym czasie musza byc usuniete.

    Oj Tornad Tornad, az tyle na dobre to sie w tej Polsce nie
    zmienilo... :) Oprocz tego ze wybuli pare kafli na adwokata to na
    wygranie ma marne szanse, a jak wygra to po 10-ciu latach - w sumie
    akurat na zrobienie remontu ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-11-07 10:41:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 06 Nov 2009 23:49:55 +0100, Laphroaig napisał(a):

    > I jakos nie wierze, ze to tylko bledy wykonawcze. (...)

    To sa TYLKO bledy wykonawcze.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-11-07 10:49:10
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Reasumujac masz pelne prawo i obowiazek dochodzic swoich racji; Ty sie nie
    > musisz na budowie znac. Placisz ale wymagasz.

    Chłopie, po pierwsze to nie jest żadna technologia amerykańska, bo nie
    widziałem by Amerykanie budowali bloki z karton gipsu, po drugie to
    normalne, że pojawiają się rysy i to niezaleznie od stosowanej technologii,
    a po trzecie to ubawiłes mnie do łez z tym odszkodowaniem. Myślę, że sędzia
    i adwokat równiez popłakałby się ze śmiechu.

  • 6. Data: 2009-11-07 11:30:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:hd3jb9$20hi$1@newsread2.aster.pl...

> [...]
    > technologii, a po trzecie to ubawiłes mnie do łez z tym odszkodowaniem.
    > Myślę, że sędzia i adwokat równiez popłakałby się ze śmiechu.

    Nie znasz sie, gdybys przeczytal Tornad Solution to bys siedzial cicho.

  • 7. Data: 2009-11-07 13:21:56
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    wiadomości news:hd3jb9$20hi$1@newsread2.aster.pl...
    > po drugie to normalne, że pojawiają się rysy i to niezaleznie od
    > stosowanej technologii,

    Co znaczy normalne? Żadnych rys nie powinno byc i nie powinny sie pojawiać.
    Błedy wykonawcze i tyle.

    Kris

  • 8. Data: 2009-11-07 13:32:56
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hd3jb9$20hi$1@newsread2.aster.pl...
    >
    > Co znaczy normalne? Żadnych rys nie powinno byc i nie powinny sie
    > pojawiać. Błedy wykonawcze i tyle.

    Taa, jasne. Budynek osiada i zawsze pojawiają sie mniejsze lub większe rysy,
    szczególnie na styku konstrukcji i ścian wypełniających. Wynika to z innej
    pracy szkieletu żelbetowego. Po 2-3 latach wystarczy zamalowac i powinno już
    być ok.

  • 9. Data: 2009-11-07 13:43:03
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hd3jb9$20hi$1@newsread2.aster.pl...
    >
    > Co znaczy normalne? Żadnych rys nie powinno byc i nie powinny sie
    > pojawiać. Błedy wykonawcze i tyle.

    Rys być nie powinno. Aby do nich nie dopuścić nalezy przestrzegać kilku
    zasad przy montazu GK. Dotyczą zarówno składowania materiału, leżakowania
    jak i okresów montażu i na końcu szpachlowania. Nie zawsze monter GK jest
    odpowiedzialny za to że pęknie spojenie, tak samo jak murarz za to że pęknie
    ściana z bloczków.
    Jak by nie było za każdym razem obowiązuje okres gwarancji w którym powinny
    być naprawione wszystkie zgłoszone usterki oraz zwrócone ewentualne szkody.
    Zwrot kosztów nie nastąpi jednak często z automatu, trzeba czasem udać się
    do sądu. Sąd rozstrzygnie czy zwrot kosztów jest zasadny czy nie i w jakiej
    wartości uwzględniając amortyzację i inne warunki.

    Marek

  • 10. Data: 2009-11-07 15:30:43
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > pracy szkieletu żelbetowego. Po 2-3 latach wystarczy zamalowac i powinno już

    Jak napisalem panuje bledne przekonanie o niby dlugotrwalym osiadaniu podloza
    gruntowego. Owszem przy duzych obciazeniach i duzych
    powierzchniach, "uruchamiaja" sie glebsze warstwy podloza i ich znaczace
    osiadanie moze trwac nawet kilka lat. Ale nie przy takiej "piRdulce" jak domek
    jednorodzinny czy nawet czteropietrowy blok. Ten mit jest wykorzystywany przez
    prawie kazdego wykonawce.
    Ja uczylem "dzieci" na politechnice, ze proces osiadania praktycznie konczy
    sie z ukonczeniem budowy w stanie surowym. Owszem teoretycznie proces trwa do
    nieskonczonosci ale to sa tylko akademickie medytacje i gdyby nawet, to
    wartosci tych osiadan, okreslone w mikronach mozna spoko zaniedbac. Proces
    osiadania ma wykres eksponencjalny tak jak wiazanie betonu; z poczatku osiada
    dosc szybko a w miare uplywu czasu co raz to wolniej.
    Do tego dodam, ze po zimie, gdy na dach spadnie metr sniegu, na wiosne nie
    tylko nie ma zadnych osiadan lecz moze nastapic nawet rowniez mikronowe
    odprezenie gruntu.
    Odnosnie rys na styku konstrukcji z roznych materialow; zgadza sie one maja
    rozne wlasciwosci i potwierdza to to co napisalem, drewno dosycha a mury
    zewnetrzne nie, chociaz niektore materialy porowate tez maja tendencje do
    skurczu.
    To wszystko powoduje roznice i te naprezenia, ktore po czasie sie wyrownuja.
    Zatem potwierdzam Twoje sugestie, ze nie jest to znowu jakas wielka awaria
    zagrazajaca zyciu lub zdrowiu; wystarczy zamalowac a tam gdzie rysy szersze
    moze nalepic siatke i ponownie zakampandowac by po paru latach o problemie
    zapomniec.
    Pzr. Tornad