    From: "Tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mieszkanie- sens uzywania G-K
    Date: Sat, 07 Nov 2009 05:34:43 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Witam,
    >
    > Pare miesiecy temu kupilem mieszkanie w nowo wybudowanym kameralnym
    > bloku. Dom estetyczny, obejscie  uporzadkowane, ogrodki przydomowe i
    > takie tam.  NA technologi budowania sie nie znam, nie wiem z czego jest
    > zbudowany dom. NAtomiast scianki dzialowe sa z karton gipsu.
    > Zainwestowalem sporo w przygotowanie do zamieszkania (oddane w stanie
    > deweloperskim): ekipy wykonczeniowe, gorna polka materialy, farby  itp.
    >
    > Po paru tygodniach pojawilo sie pytanie: po ch.. to wszystko robilem,
    > skoro sciany popekaly? Kto wymyslil  budowanie domow z kartonu?
> [...]

    Technologia budowy po hamerykansku nie jest zla pod warunkiem uzycia
    odpowiednich materialow i fachowego wykonawstwa. Cala Hameryka na tym stoi. I
    nic nie peka.
    Nie wiem ale ja bym tego tak nie zostawil. Polecam wziac dobrego adwokata,
    ktory pusci firme z torbami. Porob zdjecia jako dowod. Zapewne adwokat wezwie
    rzeczoznawce, ktory wypunktuje wszelkie bledy wykonawcze i powinienes uzyskac
    wysokie odszkodowanie. Nie tylko na usuniecie usterek lecz rowniez za straty
    moralne. Popadles w stres, nie mozesz pracowac itp. W ogole jak Hameryka to do
    konca. Tu obowiazuje 5 letnia gwarancje wykonawcza i wszystkie usterki
    powstale w tym czasie musza byc usuniete.
    Wyjasnienia czy obrona, ze budynek osiada sa nieprawdziwe. Mozna przyjac, ze
    glowny proces osiadanie fundamentow konczy sie wraz z ukonczeniem budowy
    Piaski, podloze piaszczyste osiada bardzo szybko, do miesiaca od zakonczenia
    budowy w stanie surowym, grunty spoiste troche dluzej wiec nie mozna tym
    uzasadniac spekan scian. I ewidentnych bledow wykonawczych, ktore na pewno
    byly. W dodatku lekka technologia szkieletowa nie daje jakichs super
    obciazen. Zapewne sciany fundamentowe nie spekaly.
    Nie wiem z czego ten szkielet wykonali; jesli z drewna to powodem moze byc
    mokre drewno; to wszystko wysycha, powstaja naprezenia i musi spekac. Moze
    oszczedzali na ilosci wkretow, moze nie stosowali dobrej jakosci siatek
    spoinowych, to trudno zgadnac, zrobi to wynajety fachowiec. Byc moze znajdzie
    tez inne wady, ktore jeszcze nie daly o sobie znac ale sie ujawnia. Np
    nieodpowiednia izolacja scian, ogolnie ocieplenie, kamera termowizyjna bedzie
    bardzo pomocna.
    Reasumujac masz pelne prawo i obowiazek dochodzic swoich racji; Ty sie nie
    musisz na budowie znac. Placisz ale wymagasz.
    Pzdr.