  • 1. Data: 2009-11-07 07:01:35
    Temat: działki bez drogi dojazdowej - długie
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Pisałem na pl.soc.prawo, ale niestety niewiele sie dowiedziałem, może tu, od
    doświadczonych dostanę więcej pomocy?
    Pozdrawiam,
    Przem

    ----
    Witam,
    Mam pytanie, ew. proszę o skierowanie do jakiejś kancelarii w Szczecinie,
    która ma praktykę w sprawach dróg dojazdowych.

    Sprawa wygląda tak, jest 6 działek budowlanych na obrzeżach wioski,
    przyległe do otuliny parku narodowego, tak jak na rysunku:
    http://www.przemek.acx.pl/droga.PNG

    Droga publiczna dochodzi do działek 4, 5, 6 - do napisu DROGA. Do 1, 2, 3
    nie ma dojazdu.
    Gmina pracuje nad planem, jest/było już wszystko prawie uzgodnione.
    Rozwiązanie ma polegać na tym, że tak jak zaznaczono na niebiesko, droga
    (gmina się upiera, zeby była wewnętrzna - wiecie czemu?) - została wstępnie
    wyznaczona jak zaznaczono na niebiesko, działkami nr 1, 2, 3 i 4. Żeby nie
    było strat i żeby rozwiązac problem gmina zaproponowała, że da mozliwość
    dokupienia przez odpowiedznich właścicieli ziemi jak zaznaczono na zielono.

    Wszystko by było fajnie (uzgodnienia zrobione ponad rok temu) gdyby nie to,
    ze teraz nagle gmina wzięła biegłego, przygotowuje pisma i daje ultimatum do
    grudnia (potem nie, "bo tak"), żeby wykupić co chcemy ale... za jakies
    kosmiczne ceny. Ziemia zaznaczona na zielono 1', 2' i 3' jest poza obszarem
    zabudowy bo przylega do otuliny parku, cena wyznaczona przez biegłego jest
    jak za ziemię budowlaną w centrum miasta "bo kiedyś może być droższa" :/

    Operat możemy sobie obejrzeć, ale urzędniczka nie pozwala zrobic kopii,
    praktycznie nie wiemy jako własciciele 1, 2, i 3 co zostało wycenione, stron
    jest z 15 i ciężko się do tego odnieść czy nawet wynotować cokolwiek, bo
    babsztyl stoi nad głową i fuka. Właściciel działki nr 6 zaczyna przebąkiwać
    o wykupieniu od niego terenu pod drogę, choć jak uzgadnialiśmy kierunki
    zmian był szczęśliwy, ze gdy się zgodzimy na załatwienie sprawy jak
    uzgodniliśmy, będzie miał możliwośc znacznego powiększenia swojej ziemi,
    jego kawałek jest budowlany.

    Teoretycznie jest możliwość dojazdu do dzialek od górnego, prawego rogu
    działki nr 3, na początkach opracowywania planu było to rozważane, ale
    pracownik, który prowadził wtedy sprawę w urzędzie już tam nie pracuje,
    następcy dążyli do innego rozwiązania i w efekcie uzgadniliśmy co innego.

    No i teraz moje pytania:
    1. czy gmina może blokować możliwość zrobienia kopii operatu?
    2. w jaki sposób zweryfikować cenę ziemi zrobioną przez biegłego?
    3. czy mogę zablokować albo utrudnic/oprotestować przyjęcie planu, który nie
    daje dojazdu do działek 1, 2 i 3?
    4. jeśli się zdecyduję na sąd i podanie gminy do sądu, o co mogę wnosić? O
    wyznaczneie przejazdu i niech gmina się martwi? Muszę podac w jaki sposób ma
    być zrobiony ten dojazd? Szkic wystaczy czy trzeba brać urbanistę?
    5. czy możecie polecić prawnika w Szczecinie, który by się mógł zająć ta
    sprawą?
    6. a może jest jakis inny sposób na rozwiązania sprawy?

    Ziemia należy do gminy Miedzyzdroje.
    Pozdrawiam
    Przem

  • 2. Data: 2009-11-07 09:28:02
    Temat: Re: działki bez drogi dojazdowej - długie
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    > (gmina się upiera, zeby była wewnętrzna - wiecie czemu?) -

    Zeby nie ponosic kosztów jej budowy i utrzymania

    Kupiłes działkę bez drogi?
    T sie załatwia na poczatku przed kupnem.
    Miałem podobna sytuacje i poprzedni własciciel wydzielil drogę z terenu
    działek
    i potem podzielil i sprzedał. Kupnoi działki bez dojazdu to kupno działki
    niebudowlanej.
    Gminie możesz naskoczycx , bo nic nie maja obowiązku , natomiast
    poprzedniego właściciela możesz sądzic o oszustwo , bo sprzedał ci działke
    niebudowlana , a płaciłeś jak za budowlańą.

  • 3. Data: 2009-11-07 09:57:20
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Gminie możesz naskoczycx , bo nic nie maja obowiązku , natomiast
    > poprzedniego właściciela możesz sądzic o oszustwo , bo sprzedał ci działke
    > niebudowlana , a płaciłeś jak za budowlańą.

    A skąd wiesz co było w akcie notarialnym że od razu posądzasz o oszustwo?

  • 4. Data: 2009-11-07 10:08:08
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    mirek <f...@w...pl> wrote:

    > Gminie możesz naskoczycx , bo nic nie maja obowiązku , natomiast
    > poprzedniego właściciela możesz sądzic o oszustwo

    O ile dobrze zrozumiałem post przedpiścy, to poprzednim właścicielem
    jest właśnie gmina.

    J.

  • 5. Data: 2009-11-07 10:45:25
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Sprawa wygląda tak, jest 6 działek budowlanych na obrzeżach wioski,
    > przyległe do otuliny parku narodowego, tak jak na rysunku:
    > http://www.przemek.acx.pl/droga.PNG

    Po pierwsze to nie są działki budowlane.

    > No i teraz moje pytania:
    > 1. czy gmina może blokować możliwość zrobienia kopii operatu?

    Nie powinni robić przeszkód z moich doświadczeń.

    > 2. w jaki sposób zweryfikować cenę ziemi zrobioną przez biegłego?

    Wynajmując innego rzeczoznawcę majątkowego.

    > 3. czy mogę zablokować albo utrudnic/oprotestować przyjęcie planu, który
    > nie
    > daje dojazdu do działek 1, 2 i 3?

    Oczywiście że nie.

> [...]
    > ma
    > być zrobiony ten dojazd? Szkic wystaczy czy trzeba brać urbanistę?

    Możesz wnosić o ustanowienie drogi koniecznej.

  • 6. Data: 2009-11-07 14:35:03
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    wiadomości news:hd3ga2$fbj$1@newsread2.aster.pl...

    > A skąd wiesz co było w akcie notarialnym że od razu posądzasz o oszustwo?

    Pisze o działkach budowlanych, a one budowlanymi nie są.

  • 7. Data: 2009-11-07 15:02:10
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    Specjalista od tych spraw nie jestem ale latem tego roku zlecilem geodecie z
    powiatu podzial hektara gruntu, ktory Gmina mi wczesniej zgodnie z planem
    zabudowy "odrolnila". Wynajalem geodete, ktory za pare piec tysiecy wszystko
    pomierzyl i wszelkie formalnosci w tym podobny problem z drogami dojazdowymi i
    wewnetrznymi elegancko zalatwil.

    > No i teraz moje pytania:
    > 1. czy gmina może blokować możliwość zrobienia kopii operatu?

    Moze, w moim przypadku bylo identycznie tyle, ze pozwolilem sobie zapytac kto
    czy gdzie taka kopie moze mi wydac. Mily pan tym razem, skierowal mnie do
    Starostwa Powiatowego gdzie w pokoju nr 405 bodaje wykonali mi zadana ilosc
    kopii z pieczatkami i moca prawna z cenie 6 zl kopia.

    > 2. w jaki sposób zweryfikować cenę ziemi zrobioną przez biegłego?
    Chyba wynajac innego albo dwoch znajcow, z tym, ze watpie aby wycena znaczaco
    sie roznila.

    > 3. czy mogę zablokować albo utrudnic/oprotestować przyjęcie planu, który nie
    > daje dojazdu do działek 1, 2 i 3?
    Niczego nie blokuj, ani nie protestuj bo sobie tylko wrogow narobisz i
    bedziesz mial same utrudnienia. Wez geodete, ktory ten teren zna, on
    praktycznie wiecej pracuje jako prawnik niz mierzy w polu. I wg mojej oceny na
    sprawach prawnych bardzo dobrze jest obeznany.

> [...]
    > sprawą?
    > 6. a może jest jakis inny sposób na rozwiązania sprawy?

    To co napisalem wyzej jest rowniez odpowiedzia na punkty 4,5,6.
    Sprawa sadowa odnosnie wyznaczenia drogi koniecznej trwa podobno co najmniej
    dwa lata a bywaly przypadki, ze i kilka ladnych lat.

    Pzdr. Tornad

  • 8. Data: 2009-11-07 15:35:49
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hd3ga2$fbj$1@newsread2.aster.pl...

    > Pisze o działkach budowlanych, a one budowlanymi nie są.

    No i co z tego? W aktach nie opisuje się działek zgodnie z prawem budowlanym
    to raz, a dwa pojęcie działka budowlana jest często błędnie używane dla
    okreslenia działek położonych na terenie objętym planem zagospodarowania
    przestrzennego z dopuszczoną zabudową.

  • 9. Data: 2009-11-07 16:22:29
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    > A skąd wiesz co było w akcie notarialnym że od razu posądzasz o oszustwo?

    No właśnie. Nic takiego nie było, dzialka była kupowana i dzielona w takim
    czasie, gdy nie było to konieczne. Cena była tez odpowiednia.
    No ale nie o tym chciałbym tu dyskutować, a o tym jak wybrnąć z tej
    sytuacji.
    Przem

  • 10. Data: 2009-11-07 16:24:00
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    > O ile dobrze zrozumiałem post przedpiścy, to poprzednim właścicielem jest
    > właśnie gmina.

    Nie, gmina jest właścicielem gruntu w(' '?)około działek, dlatego można ew.
    dokupić od niej teren, przy czym z prawej strony rysunku jest skarpa.
    Przem