  • 11. Data: 2009-11-07 16:28:34
    Temat: Re: działki bez drogi dojazdowej - długie
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    > Po pierwsze to nie są działki budowlane.

    Powiem tak, może i nie jest to działaka budowlana, może jest. Wydzielana
    była w czasach, gdy budowlana była i nie było konieczności posiadania drogi
    dojazdowej. Nie sądzę, żeby nagle stało sie inaczej. W studium, ale też i w
    projekcie planu stoi jak byk: przeznaczona pod budownictwo uzdrowiskowo
    sanatoryjne, choć pewnie nikt tam nigdy sanatorium nie zbuduje.

    > Nie powinni robić przeszkód z moich doświadczeń.

    No wg moich robią, co im mogę zrobić?

    > Wynajmując innego rzeczoznawcę majątkowego.

    Dla giminy to będzie dokument z którym sie musi liczyć?

    > Oczywiście że nie.

    :(
    Plan może sankcjonować działki bez dojazdu?

    > Możesz wnosić o ustanowienie drogi koniecznej.

    To wracam do kawałka pytania:
    "Muszę podać w jaki sposób ma być zrobiony ten dojazd? Szkic wystaczy czy
    trzeba brać urbanistę?"
    Przem

  • 12. Data: 2009-11-07 16:40:31
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    > To co napisalem wyzej jest rowniez odpowiedzia na punkty 4,5,6.
    > Sprawa sadowa odnosnie wyznaczenia drogi koniecznej trwa podobno co
    > najmniej dwa lata a bywaly przypadki, ze i kilka ladnych lat.

    Póki co nie spieszy mi się, kupiłem dzialkę w 1996 więc 3 lata w te czy we
    wte to pikuś, ale sprawą chcę się zajać, bo jak będę potrzebował to sie
    okaże, że to własnie tyle trwa.
    Dzieki wszystkim za podpowiedzi, osobiście jestem zdania, że wszystko można
    spokojnie zrobić, ale jak napotykam na babsztyle, które robią cyrki z tym, z
    czym nie powinny, albo gdy gmina wycofuje się z uzgodnień (moja wina, ze nie
    na piśmie) to mnie trafia i aż się prosi o zrobienie czegoś złośliwie, to a
    propos blokowania czy protestów.
    Przem
    PS tydzień temu taki widoczek z niej był :)
    http://www.przemek.acx.pl/PIC091030001.jpg
    http://www.przemek.acx.pl/PIC091030002.jpg
    http://www.przemek.acx.pl/PIC091030003.jpg
    a dokładniej z tego miejsca, gdzie był napis DROGA na pierwszym rysunku.

  • 13. Data: 2009-11-07 16:50:00
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > też i w projekcie planu stoi jak byk: przeznaczona pod budownictwo
    > uzdrowiskowo sanatoryjne, choć pewnie nikt tam nigdy sanatorium nie

    No i widzisz, dokładnie to napisałem, że jest to pojęcie używane niezgodnie
    z prawdą. Działka budowlana to pojecie z prawa budowlanego, a nie z
    zagospodarowania przestrzennego.

  • 14. Data: 2009-11-07 18:27:23
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    > No i widzisz, dokładnie to napisałem, że jest to pojęcie używane
    > niezgodnie z prawdą. Działka budowlana to pojecie z prawa budowlanego,
    > a nie z zagospodarowania przestrzennego.

    Ok, ale dyskusja nt. budowlana czy nie nie poprowadzi mnie bliżej do
    szczęśliwego zakończenia sprawy :)
    Umówmy się, może i teraz budowlana nie jest, ale bez drogi korzystać z niej
    nie mogę, z chwilą doprowadzenia drogi budowlaną się stanie :P
    Przem

  • 15. Data: 2009-11-07 22:45:11
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    > To wracam do kawałka pytania:
    > "Muszę podać w jaki sposób ma być zrobiony ten dojazd? Szkic wystaczy czy
    > trzeba brać urbanistę?"

    U nas to sie załatwioało przez geodetę. geodeta wydzielal droge jako kolejna
    działkę której wspól właścicielami byli ci co zniej korzytaja . Po na
    niesieniu nowej działki w starpostwie wszyscy maja dojazd przez wspolna
    działkę.

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 16. Data: 2009-11-08 00:05:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek pisze:

    > 3. czy mogę zablokować albo utrudnic/oprotestować przyjęcie planu, który
    > nie daje dojazdu do działek 1, 2 i 3?

    Zasadniczo w geodezji nie powinni w ogóle pozwolić na takie podzielenie
    działek, które nie uwzględnia porządnego dojazdu.

    Podpytaj się w starostwie, w wydziale geodezji jak oni się na to
    zapatrują...

  • 17. Data: 2009-11-08 19:23:38
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemek <r...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > 3. czy mogę zablokować albo utrudnic/oprotestować przyjęcie planu, który
    nie
    > daje dojazdu do działek 1, 2 i 3?
    > 4. jeśli się zdecyduję na sąd i podanie gminy do sądu, o co mogę wnosić? O
    > wyznaczneie przejazdu i niech gmina się martwi? Muszę podac w jaki sposób
    ma
    > być zrobiony ten dojazd? Szkic wystaczy czy trzeba brać urbanistę?
    > 5. czy możecie polecić prawnika w Szczecinie, który by się mógł zająć ta
    > sprawą?
    > 6. a może jest jakis inny sposób na rozwiązania sprawy?

    nie mozna wydzielić działki bez dojazdu bez wzgledu na to czy jest to
    działka rolna czy budowlana
    to że masz działki bez dojazdu jest winą i geodety który dokonywał podziału
    i starostwa lub gminy który ten podział zatwierdziło
    twoje długie wywody i kombinacje cos mi podpowiadają że masz udział w tym
    szemranym wydzilaniu działek bez drogi dojazdowej