  • 11. Data: 2009-11-07 19:29:13
    Temat: Re: kominek z płaszczem wodnym czy bez?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Chcesz nam "powiedzieć", że było by to prawdziwe tylko wtedy, gdyby napisała
    > to osoba posiadająca kominek ?
    > Jeżeli zaś pisze to osoba, która kominka nie posiada to jest już
    > nieprawdziwe stwierdzenie ? :D

    nie, chcę tylko powiedzieć, że na tej grupie to stwierdzenie pada
    zazwyczaj od ludzi, którzy kominka nie posiadają (z tego co pamiętam z
    dyskusji z poprzednich lat), o ile ze stwierdzeniem: "kominek to
    kotłownia w salonie" można się zgodzić, to bezmyślne powtarzanie
    wprowadza nieścisłości, pierwotnie odnosiło się ono do WSZYSTKICH
    kominków, bo obsługa i związany z tym bałagan oraz mały składzik
    paliwa w salonie jest JEDNAKOWA dla obu rodzajów kominków, ale ktoś
    kiedyś gdzieś przykleił tę łatkę kominkom wodnym i tak już zostało,
    niech autor tegorocznej złotej myśli potwierdzi lub zaprzeczy: ma
    kominek czy nie ma, jeśli ma to jaki (obstawiam, że powietrzny) i czym
    się różni obsługa kotłowni wodnej od kotłowni powietrznej

    pozdrawiam
    s_13

  • 12. Data: 2009-11-07 19:55:37
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > kominek czy nie ma, jeśli ma to jaki (obstawiam, że powietrzny) i czym
    > się różni obsługa kotłowni wodnej od kotłowni powietrznej

    Bo obecnie kominki buduje się z 3 powodów:

    1. Żeby grzać - i tu własnie najlepiej sprawdza się kominek z płaszczem
    wodnym, dlatego też osoby, które nastawiają się na ogrzewanie zazwyczaj
    wybierają kominki z płaszczem.
    2. Dla szpanu i palenia okazjonalnego - i tu lepszym, bo tańszym
    rozwiązaniem jest kominek zamknięty bez płaszcza.
    3. Dla efektu i bliskiego kontaktu z ogniem - tu najlepszym rozwiązaniem
    jest kominek tradycyjny z otwartą komorą paleniska.

    Najczęściej wybierane są 3 opcje:

    1. Kominek jako główne źródło ogrzewania i częstego palenia -> kominek z
    płaszczem + ewentualne inne awaryjne źródło na wypadek dłuższej nieobecności
    np. kocioł gazowy lub elektryczny - dużo syfu, kotłownia w salonie.
    2. Kocioł CO jako główne źródło ogrzewania + kominek do awaryjnego i
    okazjonalnego ogrzewania lub jako typowy bajer okazjonalny np. odpalany na
    przyjęciach - mało syfu, bo główne źródło ogrzewania jest w kotłowni.
    3. Równorzędnie kocioł CO oraz kominek z płaszczem wodnym - wybierają osoby,
    które nie potrafią się zdecydować na główne źródło ogrzewania lub też mają
    sporo kasy na zbyciu. Zazwyczaj po sezonie palenia w kominku kończy się tym,
    że kominek później odpalany jest okazjonalnie, a główne źródło ogrzewania to
    kocioł CO.

    Stąd też wzięło się przekonanie, że kominki z płaszczem montują ci, co
    świadomie chcą robić kotłownię z salonu.

  • 13. Data: 2009-11-07 21:00:02
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

    s_13 pisze:

    > czkałem, aż ktoś wyjedzie z tym oklepanym tekstem :-)... ludzi którzy
    > nie mają żadnego kominka:-)

    To mawia mój ojciec który sobie pluje w brodę ze 10 lat temu nie założył
    jakiegoś innego ogrzewania w remontowanym domu, bo drewno coraz trudniej
    nosić. Niestety latka nam lecą, dzieci (czyli ja) mają więcej sowich
    zajęć i nie bardzo ma kto przygotować drewno tid

    > jak nie masz nic do pisania, to nie pisz,
    > kotłownia w salonie, jak to nazywasz, ma miejsce niezależnie od
    > rodzaju kominka, a od intensywności używania, w obydwu rodzajach
    > kominków obsługa sprowadza się, upraszczając, do wrzucania drewna i
    > wybierania popiołu, no i machania tymi wszystkimi wajhami od szybrów i
    > przepustnic, jak jest to jedyne żródło ciepła, to przerób jest duży i
    > czasem w salonie trzeba zgromadzić pokaźną kupkę drewna, żeby nie
    > latać kilka razy, ale to też można estetycznie zagospodarować

    Dużo więcej machasz, dużo częściej dokładasz, dużo więcej dokładasz
    drewna, dużo więcej go przynosisz itd.

    Ojciec tak ogrzewa ok 120-140m2 nie najlepiej zaizolowanego domu. Wiem
    co mówię

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 14. Data: 2009-11-07 21:01:36
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

    s_13 pisze:

    > nie sądzę, wybór kominka (z płaszczem czy bez) zależy od bilansu
    > korzyści z użycia jednego lub drugiego (u mnie nie da się zrobić
    > skutecznego rozprowadzenia powietrza), zastanej infrastruktury
    > (instalacja do której da się wpiąć płaszcz, podłogówki czy grzejniki)
    > i jeszcze paru innych czynników, ale na pewno nie od intensywności
    > używania, jeden i drugi rodzaj kominka może być używany sporadycznie
    > lub w sposób ciągły.
    Ale jak już wydasz te 4 tys więcej to będziesz więcej palił żeby sobie
    dobić na rachunku za gaz/prąd. Ot, taka natura ludzka.

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 15. Data: 2009-11-07 21:41:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    m.googlegroups.com...

    >no właśnie z tego faktu to nie wynika... nieprawdaż :-)

    Wrecz przeciwnie, ale widze, ze kolega myslacy inaczej.

    > I jak sie wydaje kase na plaszcze i podobne bajery to po to by bardziej
    > intensywnie uzytkowac, nie sadzisz?

    >nie sądzę

    Uhm, jestes zatem z "myslacych inaczej".

  • 16. Data: 2009-11-07 21:42:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <ogest@toya_usunto.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hd4nc6$k08$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Ale jak już wydasz te 4 tys więcej to będziesz więcej palił żeby sobie
    > dobić na rachunku za gaz/prąd. Ot, taka natura ludzka.

    Gwarantuje Ci, ze sie z Toba nie zgodzi.

  • 17. Data: 2009-11-07 22:33:32
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    s_13 pisze:

> [...]
    > czasem w salonie trzeba zgromadzić pokaźną kupkę drewna, żeby nie
    > latać kilka razy, ale to też można estetycznie zagospodarować

    Ten oklepany tekst jest prawda.
    Mam kominek bez płaszcza.
    Palę i mam zamiar palić okazjonalnie dla przyjemności.

    Znajomi mają kominki z płasczem i hajcują w nich NON-STOP.
    Tak w moim rozumieniu maja kotłownie w salonie. Kupy drewna i syf nad
    którym nie zapanuje najlepsza gosposia.

    Dziwne że Ci, którzy mają powietrzne nie uskuteczniają takiego palenia.
    A to za pewne dla tego, że kominek nie jest ich głównym źródłem ciepła.
    Tak jak u mnie.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 18. Data: 2009-11-07 22:37:32
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Jacek "Plumpi" pisze:

> [...]
    > też mają sporo kasy na zbyciu. Zazwyczaj po sezonie palenia w kominku
    > kończy się tym, że kominek później odpalany jest okazjonalnie, a główne

    Wszystko co napisałeś to prawda.

    > Stąd też wzięło się przekonanie, że kominki z płaszczem montują ci, co
    > świadomie chcą robić kotłownię z salonu.

    U mnie to nie przekonanie a obserwacje kilku domów z kominkami.

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2009-11-07 22:41:31
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Witam,

    To i ja wtrace moje trzy grosze.

    1 grosz -> nie wybralbym nigdy ogrzewania kominkiem z plaszczem jako
    glownego, a tym bardziej jedynego ogrzewania w chacie - jestes przez
    ponad pol roku od tego kominka uzalezniony i zamiast go lubic rozpalic
    w jakis romantyczny weekend z zonka - pewnie go znienawidzisz, jak
    kazde narzedzie ktorego MUSISZ (a nie tylko chcesz) uzywac
    codziennie :)
    2 grosz -> w najblizszym sezonie plaszcz wodny bedzie u mnie glownym
    zrodlem ciepla ;-) Ale nie jedynym - bedzie jeszcze prad, ktory znajac
    zycie i moje lenistwo bedzie chodzil wiecej niz mniej ;-)
    3 grosz -> wybralismy tak, bo ogrzewajac chate TYLKO pradem, po tym
    pierwszym sezonie moglibysmy za oszczedzone pieniadze kupic sobie dwa
    takie kominki z plaszczem z osprzetem :) Sprawa wiec byla prosta.
    Kupujemy kominek - przez pierwszy rok podobno mimo codziennego palenia
    kocha sie go - dopiero w drugim sezonie zaczyna sie go nie lubic. A w
    drugim to bede go juz odpalal "od swieta" jak mi sie bedzie chcialo,
    bo glownym zrodlem bedzie zupelnie co innego (nie wspomne nazwy tegoz
    bo marko1a zaraz zagazuje i ten watek ;)
    pozdr.

  • 20. Data: 2009-11-08 00:34:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >nie, chcę tylko powiedzieć, że na tej grupie to stwierdzenie pada
    >zazwyczaj od ludzi, którzy kominka nie posiadają (z tego co pamiętam z
    >dyskusji z poprzednich lat),

    Co Ty za pierdoly wypisujesz??
    Jak nie mam i nie bede mial kominka z plaszczem wodnym wylacznie dla tego,
    ze jest on wg. mnie zbednym wynalazkiem w domu. Zamiast niego jest wiele
    innych bardziej wydajnych i wygodnych rozwiazan. Nie bede mial tez pompy
    ciepla bo na moj gust i moje aktualne potrzeby jest za droga. Nie mam tez
    piwnicy bo mi niepotrzebna, nie jezdze Mercedesem bo mi sie nie podoba. Tak
    sie sklada, ze z tych wszystkich rzeczy rezygnuje swiadomie, to moj
    przemyslany wybor. Nie chce ich miec i nie potrzebuje montowac zadnej z
    nich tylko po to zeby sie przekonac. Do swiadomego podejmowania decyzji nie
    trzeba miec zadnej z tych rzeczy, inteligentny czlowiek wie co mu jest
    potrzebne.
    Sadze tez, ze nie masz domu przykrytego eternitem i to na pewno nie dla
    tego, ze kiedys juz miales i z tego powodu umarles na raka pluc, by kolejny
    dom zbudowac juz bez eternitu. To ze nie mamy kominkow z plaszczem wodnym
    nie znaczy ze nic o nich nie wiemy, o kosztach instalacyjnych i trudnosciach
    z tym zwiazanych, jak i czestotliwosci korzystania z nich w ogole. Jest
    wrecz odwrotnie, nie mamy ich bo bardzo dobrze wiemy ze to nic
    nadzwyczajnego i fajnego.

    Pozdro.. TK