    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kominek z płaszczem wodnym czy bez?
    Date: Sat, 7 Nov 2009 18:34:12 +0100

    news:af3fe58e-a16b-4b23-8954-8e82effa0838@j19g2000yq
    k.googlegroups.com...

    >czkałem, aż ktoś wyjedzie z tym oklepanym tekstem :-)... ludzi którzy
    >nie mają żadnego kominka:-)
    >jak nie masz nic do pisania, to nie pisz,

    Ja czekalem az ktos wyjedzie z tekstem, ze to super rozwiazanie i
    analogiczne do zwyklych kominkow. Tyle ze kazdy kociol smieciuch bedzie mial
    wyzsza sprawnosc od najlepszego kominka z plaszczem, moze byc w kotlowni
    gdzie nie ma problemu z magazynowaniem drewna, czyszczeniem i cala reszta, a
    do tego bedzie tanszy i instalacyjnie latwiejszy. Pakowanie sie w kominki z
    plaszczami po to by palic okazjonalnie to kompletna ekonomiczna pomylka,
    lepiej juz dorzucic byle kociol w kotlowni i zostanie pewnie jeszcze na
    zwykly wklad do palenia od swieta.
    Kominek bez plaszcza dodatkow pelni role niezaleznego od innchy mediow
    zrodlo ciepla. Jest calkowicie niezalezne od pradu i o ile dobrze sie
    przemysli moze ogrzewac grawitacyjnie bez grama dodatkowej energii na
    wypadek dluzszych przerw w dostawie pradu.
    No chyba ze ktos po prostu jest fanatykiem palenia w kominku i po prostu to
    lubi. Wtedy to rozwiazanie jest dla niego idealne, ale ani tanie, ani
    wygodne, ani praktyczne.

    Pozdro.. TK