    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kompresor
    Date: Sun, 4 Jul 2010 10:00:02 +0200

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i0octf$lo7$1@node1.news.atman.pl...

    > Aby dopompować napompowane już koła - pompuje się szybciej niż takim 12
    > woltowym kompresorkiem made in China podłączanym do gniazda zapalniczki.
    > Pompuje się bezpośrednio z komprespora.

    A i jeszcze jedno - gdybym chciał sobie zorganizować taki kompresor z
    agregatu lodówkowego:
    - czy ma znaczenie to, na jaki czynnik agregat kupię? Tak czy tak pompowane
    będzie powietrze, ale nie wiem, może te nowe, na używane zamiast freonu
    największe ekologiczne oszustwo świata mają jakieś uszczelnienia źle
    współpracujące z powietrzem?
    - czy wziąć pierwszy lepszy agregat od pierwszej lepszej lodówki, czy też
    można szukać czegoś, co będzie dwa razy bardziej wydajne od przeciętnej, nie
    wiem, agregatu od zamrażarki, czy od duuużej lodówki... jest tu jakieś
    sensowne przełożenie z jednego na drugie? Logicznie rzecz biorąc musi być
    (większa lodówka -> większej mocy agregat -> wydajniejsza sprężarka), ale
    wolę spytać.

    J.