  • Data: 2010-07-05 07:20:22
    Temat: Re: kompresor
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:i0n7rp$drc$1@opal.futuro.pl...

    > "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message

    > a jaka wydajność L/min ?

    Ja sobie wykonałem taki kompresorek ale sprężarka 300W, więc jak widać
    niemal drugie tyle co lodówkowa. Kupiłem ją na złomie z klimatyzatora za
    całe 20zł
    Wydajność... Koło do samochodu od zupełnie pustego do 2,3 pompuje w 2
    minuty. Sprężarkę zaopatrzyłem w zbiornik 1l po gasnicy samochodowej aby
    zniwelować tętnienia powietrza gdyż jest używana do drobnych prac
    modelarskich pistoletem z dyszą 0,3.
    W chwili obecnej nie ma presostatu (wyłącznika nadciśnieniowego) ale jest
    zawór bezpieczeństwa taki normalny jak do bojlera który przeregulowałem z 6
    na 8 bar. Tak więc ciśnienie w zbiorniku dochodzi do 8 bar i nadmiar ucieka
    przez zawór. Kupiłem najtańszy za 20zł regulowany reduktor ciśnienia 0-15bar
    a za nim wkręciłem za kolejne 20zł mały filtr powietrza z odolejaczem.
    Reszta wszystkich klamotów jak podstawa, rurki, kolanka zostały wykorzystane
    ze szpejów które pozostały mi po budowie i zalegały na półkach. Kompresorek
    jest cichy (wręcz pokojowy) więc nadaje się także w warsztacie
    elektronicznym do przedmuchiwania elektroniki.

    Marek