    From: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: kosiarka ręczna
    Date: Wed, 25 Aug 2010 16:06:48 +0200

    Przed wielu laty używałem podobnej, krajowej, niestety ciężkiej, żeliwnej.
    Jakość cięcia - rewelacja.

    Jeżeli rozwiązanie konstrukcyjne Twojej kosiarki jest takie samo, jak mojej,
    przedwojennej,
    a - sądząc po zdjęciach, to tak jest, to:

    Nie rozbieraj kół. Jest tam tylko zapadka, powodująca przeniesienie napędu
    na ostrze.
    Twój problem, to prawdopodobnie brakująca sprężyna.
    Śruby sterczące nad kosiarką służą do regulacji odległości noża stałego od
    noży obracających się.
    Sprężają każda po jednej sprężynie.
    Jeżeli brakowałoby Ci tej drugiej sprężyny, to prawdopodobnie nie ruszyłabyś
    kosiarką.
    A tak, ostrze najpierw gładko wchodzi od strony sprężyny, a potem blokuje
    się z tej strony,
    gdzie sprężyny brak.

    Powinna tam pasować przycięta sprężyna z łóżka, chociaż teraz ponoć wszystko
    można kupić.

    Pozdrawiam,
    Jan_jr

    "Krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    >W dniu 2010-08-17 20:54, JerzyN pisze:
    > (...)

    Mower_01_large.gif

    > Być może masz rację. Zdjęcie bardzo przydatne. Wydrukuję i zabiorę na
    > działkę, gdy wezmę się za "rozbieranie" kosiarki.
    > Dodałam kolejne 6 zdjęć, różnych stron kosiarki.
    > http://picasaweb.google.pl/kkrycha/KosiarkaReczna?au
    thkey=Gv1sRgCOev45yT4sTuFg#

    > Nie widać, aby dało się dojść od zewnętrznej strony koła,
    > bo wygląda jakby stanowiło jednolity materiał.
    > http://picasaweb.google.pl/kkrycha/KosiarkaReczna?au
    thkey=Gv1sRgCOev45yT4sTuFg#5506469843785566338