    From: Krycha <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: kosiarka ręczna
    Date: Sat, 28 Aug 2010 00:04:44 +0200

    W dniu 2010-08-25 16:06, Jan_jr pisze:
    > Przed wielu laty używałem podobnej, krajowej, niestety ciężkiej, żeliwnej.
    > Jakość cięcia - rewelacja.
    >
    > Jeżeli rozwiązanie konstrukcyjne Twojej kosiarki jest takie samo, jak mojej,
    > przedwojennej,
    > a - sądząc po zdjęciach, to tak jest, to:
    >
    > Nie rozbieraj kół. Jest tam tylko zapadka, powodująca przeniesienie napędu
    > na ostrze.
    > Twój problem, to prawdopodobnie brakująca sprężyna.
    > Śruby sterczące nad kosiarką służą do regulacji odległości noża stałego od
    > noży obracających się.
    > Sprężają każda po jednej sprężynie.
> [...]

    Jeszcze nie wzięłam się za próbę rozebrania kosiarki, czekam na
    spokojniejsze dni.
    Zastanawiam się czy w ogóle była z drugiej strony sprężyna.
    Nie pamiętam. Ale przez kilkanaście lat kosiłam bez problemów.
    To koło po lewej stronie, przy ruchu wstecznym, blokowało się, chyba od
    początku, co może oznaczać, że tam nie było sprężyny od nowości.
    Żeby dostać się do miejsca, gdzie jak piszesz powinna być druga
    sprężyna, trzeba jakoś tę kosiarkę rozkręcić.
    Czyli od czegoś zacząć. Jak na razie nie widzę miejsca od którego
    mogłabym zacząć.

    Pozdrawiam Krycha.