    From: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: kosiarka ręczna
    Date: Mon, 30 Aug 2010 09:34:58 +0200

    "Krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:i59d0f$rt4$1@mx1.internetia.pl...
    >W dniu 2010-08-25 16:06, Jan_jr pisze:
    ...>
    > Jeszcze nie wzięłam się za próbę rozebrania kosiarki, czekam na
    > spokojniejsze dni.
    > Zastanawiam się czy w ogóle była z drugiej strony sprężyna.
    > Nie pamiętam. Ale przez kilkanaście lat kosiłam bez problemów.
    > To koło po lewej stronie, przy ruchu wstecznym, blokowało się, chyba od
    > początku, co może oznaczać, że tam nie było sprężyny od nowości.
    > Żeby dostać się do miejsca, gdzie jak piszesz powinna być druga sprężyna,
    > trzeba jakoś tę kosiarkę rozkręcić.
    > Czyli od czegoś zacząć. Jak na razie nie widzę miejsca od którego mogłabym
> [...]

    Napięcie sprężyn regulowało się dużymi nakrętkami dostępnymi od góry
    (od wewnętrznej strony kół). Po odkręceniu nakrętek, masz dostęp
    do sprężyn, możesz założyć nową. Rozebranie kółek jest niezbędne tylko
    wtedy, gdy stracisz napęd na noże. Wewnątrz jest przekładnia,
    która w kierunku jazdy przenosi napęd poprzez zapadkę (grzechotka),
    a przy jeździe w tył wysprzęgla napęd.
    Ustaw kosiarkę "do góry nogami", pokręć powoooli którymś kółkiem
    i obserwuj, w którym miejscu na styku ostrze obrotowe - listwa stała
    coś blokuje.
    Jeżeli działało bez jednej spręzyny, to spróbuj pokręcić nakrętkami
    regulującymi napięcie sprężyn (wystającymi obok kółek)
    aż blokowanie ostrze-ostrze ustąpi.

    Pozdrawiam,
    Jan_jr