    From: Krycha <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: kosiarka ręczna - naprawa
    Date: Fri, 03 Sep 2010 22:24:11 +0200

    W dniu 2010-08-30 10:06, Jan_jr pisze:
    > "Jan_jr"<j...@p...onet.pl> wrote in message

    > 2. Doczytałem też w Twoim pierwszym poście, że jedno kółko
    > Ci się blokuje "od zawsze" ma "wstecznym". Aby to usunąć,
    > potrzeba niestety odkręcić koło i prawdopodobnie "rozruszać"
    > (umyć, przesmarować itp.).zapadkę, która nie wysprzęgla.
    > W mojej, wiekowej kosiarce po obu stronach sterczały nakrętki
    > mocujące koła. W Twojej nowoczesnej, nakrętki są zapewne
    > zamaskowane tymi czarnymi deklami z zewnątrz. Spróbuj je
    > delikatnie podważyć nożem, śrubokrętem lub tp. a nuż odpadną
    > jak kołpaki z samochodowych kół i będziesz miała dostęp do śrub
> [...]

    Te Twoje rady były dla mnie bardzo pomocne.
    Dziś, korzystając z bezdeszczowej pogody, wzięłam się za rozkręcanie
    kosiarki.
    Najpierw próbowałam podważyć śrubokrętem te czarne dekle, ale się nie dało.
    Przez chwilę pomagałam sobie młotkiem i drewienkiem.
    Na szczęście nie mam zwyczaju robić coś na siłę.
    Jak nie siłą, to sposobem.
    Zaczęłam uważnie przyglądać się tym czarnym deklom i dopiero teraz
    zauważyłam,
    że nie jest to całość.
    Jak by się wydawało, tutaj.
    http://picasaweb.google.pl/kkrycha/KosiarkaReczna?au
    thkey=Gv1sRgCOev45yT4sTuFg#5506469843785566338

    Środkowa część nie obraca się, gdy obraca się koło.
    I tu zaczęłam szukać miejsce do podważenia, udało się i podważyłam.
    Pokazuję jak to wygląda, bo może komuś się przyda ta wiedza.

    http://picasaweb.google.pl/kkrycha/Naprawa_kosiarki#

    Pierwsze 3 zdjęcia pokazują etapy rozkręcania jednego koła.
    A czwarte pokazuję ostatni etap drugiego koła.
    Po przeczyszczeniu i nasmarowaniu wszystkiego co się dało nasmarować,
    skręciłam i był efekt.

    Po pierwszy przy biegu wstecznym przestało blokować się to koło co się
    blokowało.
    Po drugie praca stała się lżejsza, bez kłopotu wykosiłam wszystkie moje
    trawniki, gdzieś ze 4 ary.

    Taka ręczna kosiarka jest bardzo dobra, tnie trawę równiej niż
    elektryczna, nie plącze się kabel, trawa też wpada do kosza.
    Tylko jeden warunek trzeba kosić często.

    Gdyby jeszcze "chodziła" ciszej. Od nowości głośno pracuje.
    I może dlatego, gdy tylko nią pracowałam nie miałam nornic (kretów,
    itp.). Pojawiły się po jakimś czasie od koszenia trawy kosiarką elektryczną.
    Ale być może, to jest zbieg okoliczności.

    Pozdrawiam Krycha.