    From: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: kosiarka ręczna - uzupełnienie
    Date: Mon, 30 Aug 2010 10:06:23 +0200

    "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:i5fn36$cce$1@news.onet.pl...

    > "Krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > ...>

    > Napięcie sprężyn regulowało się dużymi nakrętkami dostępnymi od góry
    > (od wewnętrznej strony kół). Po odkręceniu nakrętek, masz dostęp
    > do sprężyn, możesz założyć nową. Rozebranie kółek jest niezbędne tylko
    > wtedy, gdy stracisz napęd na noże. Wewnątrz jest przekładnia,
    > która w kierunku jazdy przenosi napęd poprzez zapadkę (grzechotka),
    > a przy jeździe w tył wysprzęgla napęd.
    > Ustaw kosiarkę "do góry nogami", pokręć powoooli którymś kółkiem
> [...]

    1. Spojrzałem jeszcze raz na Twoje zdjęcia i domyślam się, na czym
    polega nieporozumienie związane ze sprężynami. Ty myślisz o malutkiej
    sprężynie umieszczonej na osi obrotowego noża. Jej rola, to likwidacja
    luzu wzdłuż osi noża i ta ma być jedna. W mojej kosiarce, a w Twojej
    tego nie widać, były jeszcze sprężyny "pionowe", na trzpieniach,
    do których masz dostęp po odkręceniu tych widocznych od góry
    dużych czarnych, plastikowych nakrętek służących do regulacji luzu
    między ostrzami.
    Zrób tak jak opisałem w poprzednim poście, połóż kosiarkę "na plecy"
    i pokręcaj kółkiem. Pokręcając plastikowymi, czarnymi nakrętkami
    wyregulujesz luzy. Pod żadnym pozorem nie rozkręcaj kółek, przed
    wykonaniem powyższego.

    2. Doczytałem też w Twoim pierwszym poście, że jedno kółko
    Ci się blokuje "od zawsze" ma "wstecznym". Aby to usunąć,
    potrzeba niestety odkręcić koło i prawdopodobnie "rozruszać"
    (umyć, przesmarować itp.).zapadkę, która nie wysprzęgla.
    W mojej, wiekowej kosiarce po obu stronach sterczały nakrętki
    mocujące koła. W Twojej nowoczesnej, nakrętki są zapewne
    zamaskowane tymi czarnymi deklami z zewnątrz. Spróbuj je
    delikatnie podważyć nożem, śrubokrętem lub tp. a nuż odpadną
    jak kołpaki z samochodowych kół i będziesz miała dostęp do śrub
    mocujących koła.

    Pozdrawiam,
    Jan_jr