    From: Krycha <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: kosiarka ręczna - uzupełnienie
    Date: Mon, 30 Aug 2010 14:26:33 +0200

    W dniu 2010-08-30 10:06, Jan_jr pisze:
    > "Jan_jr"<j...@p...onet.pl> wrote in message
    (...)

    > 1. Spojrzałem jeszcze raz na Twoje zdjęcia i domyślam się, na czym
    > polega nieporozumienie związane ze sprężynami. Ty myślisz o malutkiej
    > sprężynie umieszczonej na osi obrotowego noża. Jej rola, to likwidacja
    > luzu wzdłuż osi noża i ta ma być jedna.

    Tak jest, o tej sprężynie pisałam, bo to jest jedyna sprężyna jaką widać
    od zewnątrz.

    > W mojej kosiarce, a w Twojej
    > tego nie widać, były jeszcze sprężyny "pionowe", na trzpieniach,
    > do których masz dostęp po odkręceniu tych widocznych od góry
    > dużych czarnych, plastikowych nakrętek służących do regulacji luzu
    > między ostrzami.
    > Zrób tak jak opisałem w poprzednim poście, połóż kosiarkę "na plecy"
    > i pokręcaj kółkiem. Pokręcając plastikowymi, czarnymi nakrętkami
    > wyregulujesz luzy. Pod żadnym pozorem nie rozkręcaj kółek, przed
    > wykonaniem powyższego.

    W mojej kosiarce nie ma tych pionowych sprężyn o których piszesz.
    Rozkręcałam te czarne kółka, są one nakręcane na metalowy pręt
    z jednej strony nagwintowany, na te kółka, a z drugiej zakrzywiony
    tak, aby podtrzymywał i dociskał część nieruchomą noża .
    Wykonałam te regulacje o których piszesz i nawet przez chwilę wydawało
    mi się, że łatwiej chodzi kosiarka.
    Ale albo było to złudzenie albo chwilowa poprawa.

    > 2. Doczytałem też w Twoim pierwszym poście, że jedno kółko
    > Ci się blokuje "od zawsze" ma "wstecznym". Aby to usunąć,
    > potrzeba niestety odkręcić koło i prawdopodobnie "rozruszać"
    > (umyć, przesmarować itp.).zapadkę, która nie wysprzęgla.
    > W mojej, wiekowej kosiarce po obu stronach sterczały nakrętki
    > mocujące koła. W Twojej nowoczesnej, nakrętki są zapewne
    > zamaskowane tymi czarnymi deklami z zewnątrz. Spróbuj je
    > delikatnie podważyć nożem, śrubokrętem lub tp. a nuż odpadną
    > jak kołpaki z samochodowych kół i będziesz miała dostęp do śrub
    > mocujących koła.

    Zdaje się, że tak będę musiała zrobić, bo nigdzie nie widać
    śrub które mocują koła ( jakoś muszą być przykręcone).
    Jeżeli przy zdejmowaniu tych czarnych plastikowych osłon
    stanie się coś nieodwracalnego, co uniemożliwi działanie kosiarki to trudno.
    Będzie to znak, że trzeba kupić nową, albo odkupić używaną.
    A wiedza o konstrukcji kosiarki ręcznej pozostanie :-).

    Jak wygląda pralka automatyczna od wewnątrz, też wiem chociaż
    nie miałam w planie jej naprawiać.
    Skoro była do wyrzucenia, to mogłam bez problemu porozkręcać
    i dzięki temu wyniosłam z domu, bez najmowania ludzi.
    Za wyjątkiem silnika, który oddałam
    znajomym. Może do czegoś przydatnego wykorzystali.

    Pozdrawiam Krycha.