  • Data: 2019-07-22 08:45:07
    Temat: Re: kran w elewacji
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.07.2019 o 23:48, Sir_Robak pisze:
    > Adam twierdzi inaczej... chyba ze się mylę ;) Na działce u nas nawet
    > odkręcony dziad już 2 x rozsadził ale to badziew nie warty swojej ceny!
    > Ale gdzie tu teraz dostaniesz coś wartościowego?!!!
    Wartościową (wiedzę) dawali kiedyś w szkole.
    Woda zamarzając zwiększa swoją objętość o ok. 10%, co powoduje wzrost
    ciśnienia. Jak ktoś jest bardziej dociekliwy to znajdzie, że zamarzająca
    woda może wytworzyć ciśnienie 210 MPa.
    Nie wiem, czy jest dostępna armatura, która wytrzyma takie ciśnienie,
    ale na przykład na 50 MPa proszę bardzo:
    https://sklep.tubes-international.pl/pl-PL/produkt/s
    how/8785/17902/603/Zawory-hydrauliczne-kulowe/Zawor-
    dwudrozny-DN13-z-GW-12-BSP-PANBR
    Jacek