  • 1. Data: 2010-07-16 22:28:06
    Temat: krokwisko koszowe
    Od: szymek <s...@o...pl>

    Hej,

    Dzisiaj na budowę przywieźli krokwie koszowe. Wyglądają jak japońskie
    stoły dla przynajmniej połowy Yakuzy. 32 cm x 24 cm x 8 m, 2 szt. I
    tak się zastanawiam, czy to norma, czy może jednak nieco na wyrost? Bo
    może bym sobie posągi braci Światowidów z tego wyrzeźbił a na więźbę
    jakieś chudsze deseczki dał? Dach 250m2 typu L krokwie 7 m + jętki
    3,6m, 40 stopni nachylenia, pod dachówkę.

    Pozdrawiam,
    Szymek

  • 2. Data: 2010-07-17 00:42:14
    Temat: Re: krokwisko koszowe
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

[...]

    tak nie do konca na temat ale... jak sie takie "szczapki" montuje? zamawia
    sie dzwig? chociaz w sumie zalezy jakie drewno... no ale kilkaset kg jest
    zawsze, jakos nie widze podnoszenia tego recznie zerdkami

  • 3. Data: 2010-07-17 08:14:36
    Od: szymek <s...@o...pl>

    > tak nie do konca na temat ale... jak sie takie "szczapki" montuje? zamawia
    > sie dzwig? chociaz w sumie zalezy jakie drewno... no ale kilkaset kg jest
    > zawsze, jakos nie widze podnoszenia tego recznie zerdkami

    Mam nadzieję, że jakimś HDSem to dźwigną. Na razie przykryję czymś,
    żeby majstrów od więźby na dzień dobry nie wystraszyć :).
    Pozdrawiam,
    Szymek

  • 4. Data: 2010-07-17 08:33:35
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    szymek pisze:

    > Mam nadzieję, że jakimś HDSem to dźwigną. Na razie przykryję czymś,
    > żeby majstrów od więźby na dzień dobry nie wystraszyć :).
    > Pozdrawiam,
    > Szymek

    Ja myślę, że majstry powinni być obeznani z tematem :-) i nie
    przestraszyć się. W razie czego są specjalne windy, które montuje się na
    czymś tam, co jest wyżej, a jak nie dają rady, to można zastosować
    wielokrążek i pójdzie...
    Jednak ta grubość, to trochę przesadzona :-) U mnie też miały być trochę
    grubsze, ale majster zrobił ciut inaczej i dał cieńsze, ale gęściej.
    Dach i tak jest przewymiarowany :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-07-17 19:55:18
    Od: M <M...@o...pl>

    szymek pisze:

    > Mam nadzieję, że jakimś HDSem to dźwigną. Na razie przykryję czymś,
    > żeby majstrów od więźby na dzień dobry nie wystraszyć :).

    Jak suche to dźwigną, jak mokre ..... :-)

    M.

  • 6. Data: 2010-07-17 21:37:07
    Od: "Piotr " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    robercik-us <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    U mnie też miały być trochę
    > grubsze, ale majster zrobił ciut inaczej i dał cieńsze, ale gęściej.

    > pozdr.
    > robercik-us

    Koszowe dał gęściej?

  • 7. Data: 2010-07-18 07:05:05
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:

    > Koszowe dał gęściej?

    Nie. Koszowe zostawił pojedynczo :-). Inne belki rozmieścił tak, by nie
    musiały być takie grube. Jest ich więcej, a dach przez to stabilniejszy,
    bo w większej ilości punktów podparty.

    pozdr.
    robercik-us

  • 8. Data: 2010-07-19 07:48:50
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    Dzisiaj na budowę przywieźli krokwie koszowe. Wyglądają jak japońskie
    stoły dla przynajmniej połowy Yakuzy. 32 cm x 24 cm x 8 m, 2 szt. I
    tak się zastanawiam, czy to norma, czy może jednak nieco na wyrost? Bo
    **************

    Mam na dachu 4 krokwie 25x35cm o długości 10,5m. Układane były dźwigiem.
    :-).

    Pzdr.
    Adam

  • 9. Data: 2010-07-20 17:07:31
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "szymek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
[...]

    Jak znam zycie to moze troche przewymiarowane ale przy takich rozpietosciach
    tych krokwi to pewno decyduja ugiecia a nie wytrzymalosc przekroju.
    Przemek

  • 10. Data: 2010-07-22 13:57:51
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > jakieś chudsze deseczki dał? Dach 250m2 typu L krokwie 7 m  + jętki
    > 3,6m, 40 stopni nachylenia, pod dachówkę.

    Rzeczywiscie nieslychanie wypasione krokwiska Ci przywiezli. Zapwene beda w
    nich dlutowac gniazda w ktorych spczna krokwie tego "kosza" wiec troche
    tego "miesa" ubedzie. Zadbaj o to coby oparli je zacieciami na platwiach
    lezacych na stolcach stojacych na dobrych podwalinach. Cos mi sie wydaje, ze
    ta wiezba nie moze byc tylko krokwiowo-jetkowa.
    Pzdr.
    Tornad