  • Data: 2020-09-21 15:49:04
    Temat: Re: kryminał budowlany
    Od: a...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 20 września 2020 14:00:03 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

    > Ok, ale masz na myśli oddziaływanie tylko tej sfery, bo wszystko poza
    > nią może trochę zepsuć to zero, prawda?

    Niby co ma popsuć?

    > Nie napisałeś też, czy masz na myśli punkt centralny, czy dowolny punkt wewnątrz
    sfery. A może ja nie doczytałem.

    Dowolny punkt wewnątrz sfery, skorupy - dowolnie grubej,
    i nie tylko sferycznej, bo to samo dotyczy elipsoidalnej skorupy.

    > Mnie ciekawi co innego, co to zero w środku ma implikować?

    W samym centrum masy zawsze jest zero g,
    nawet dla pełnych kul... konsekwencja symetrii siły, i zasad dynamiki:
    suma sił w dowolnym systemie ciał = 0.