  • 1. Data: 2013-05-03 15:47:43
    Temat: krzaki do przesadzenia
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam, mam do przesadzenia "krzaki" ze zdjęcia (chyba to jakies jałowce?).

    Wiecie moze czy korzenie tych odmian rozchodzą się w pionie czy poziomie -
    nie wiem czy opkopywać bardziej na szerokość czy głębokość. Dodam, że
    chciałbym by te osobniki przeżyły ten zabieg:-)

    http://imageshack.us/a/img194/3600/pict5025.jpg
    http://imageshack.us/a/img819/9443/pict5024.jpg
    http://imageshack.us/a/img593/8339/pict5023.jpg

    --
    ---
    uciu

  • 2. Data: 2013-05-03 15:50:21
    Temat: Re: krzaki do przesadzenia
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > nie wiem czy opkopywać

    o-B-kopać :)

    uciu

  • 3. Data: 2013-05-04 00:17:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 May 2013 15:47:43 +0200, uciu napisał(a):

> [...]
    > nie wiem czy opkopywać bardziej na szerokość czy głębokość. Dodam, że
    > chciałbym by te osobniki przeżyły ten zabieg:-)

    To już spore rośliny, dobrze zadomowione i na pewno mocno ukorzenione w zw.
    z tym. Korzenie podczas wzrostu roślin wzajemnie się przenikają, nie ma
    szans na bezurazowe wykopanie każdej rośliny osobno, dlatego ryzyko
    uświerknięcia roślin jest wg mnie jak 80/100.
    Po co wykopywać, kiedy ładnie jest.
    --
    XL

  • 4. Data: 2013-05-04 06:45:19
    Od: skrybaogrodowy <s...@o...pl>

    W dniu piątek, 3 maja 2013 15:47:43 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Witam, mam do przesadzenia "krzaki" ze zdj�cia (chyba to jakies ja�owce?).
    >

    > Wiecie moze czy korzenie tych odmian rozchodzďż˝ siďż˝ w pionie czy poziomie -
    >
    > nie wiem czy opkopywa� bardziej na szeroko�� czy g��boko��. Dodam,
    �e

    > chcia�bym by te osobniki prze�y�y ten zabieg:-)
    >

    > http://imageshack.us/a/img194/3600/pict5025.jpg
    >
    > http://imageshack.us/a/img819/9443/pict5024.jpg
    >
    > http://imageshack.us/a/img593/8339/pict5023.jpg

    Jeśli musisz, to przesadź z możliwie dużą bryłą korzeniową. Drastycznie zmniejsz
    część nadziemną. Po kilku latach powrócą do obecnego wyglądu.
    Pozdrawiam
    skryba

  • 5. Data: 2013-05-04 10:53:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    skrybaogrodowy napisał:

    > Jeśli musisz, to przesadź z możliwie dużą bryłą korzeniową. Drastycznie
    > zmniejsz część nadziemną. Po kilku latach powrócą do obecnego wyglądu.

    Co do jałowców, to istnieje taka teoria, że przesadzać w nowe miejsce
    należy z zachowaniem orientacji badyla względem stron świata. Nie wiem
    na ile jest ona uzasadniona, ale chyba nic nie kosztuje zastosować się.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2013-05-05 10:02:04
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Po co wykopywać, kiedy ładnie jest.

    Dokupiliśmy kawałek działki i wzdłuż płotu chcieliśmy posadzić coś
    "większego".
    Dodatkowo ta płożąca roślina zarasta już chodnik a przycinać ją co roku jest
    tez bez sensu bo bardziej się rozrasta.
    Nie ma te mozliwości poszerzenia obecnego miejsca, w którym są posadzone -
    stąd tez pomysł o ich przesadzeniu.
    Aha, Pani domu stwierdziła też że chciałaby przed wejściem skalniak...

    Roslinki były posadzone w 2007r wiec, tak jak piszesz, korzenie bedą spore.

    Nic nie jest jeszcze przesądzone i dziekuję za informacje.

    Pozdrawiam
    uciu

  • 7. Data: 2013-05-05 14:43:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 May 2013 10:02:04 +0200, uciu napisał(a):

> [...]
    > stąd tez pomysł o ich przesadzeniu.
    > Aha, Pani domu stwierdziła też że chciałaby przed wejściem skalniak...

    Ale chyba nie oklepany kopczyk kamyków niczym Kopiec Kościuszki?
    ;-PPP

    > Roslinki były posadzone w 2007r wiec, tak jak piszesz, korzenie bedą spore.

    No widzę, że już roślinki zadomowione dobrze. Mnie by było szkoda. Prędzej
    ten bruk przeniosłabym niż takie ładne rośliny...
    A tak - z ziemią roslin nie wyjmiesz, a uparłszy sie na wykopywanie
    pokaleczysz korzenie. Nie wiem, jak wygląda dalsze sąsiedztwo tej grupki
    jałowców płożących, ale zaryzykowałabym twierdzenie, ze ten skalniak dałoby
    się z nią pogodzić - iglaczki płożące mogą być u jego podnóża, bardzo
    ładnie bym to widziała.

    > Nic nie jest jeszcze przesądzone i dziekuję za informacje.

    Tak czy tak Pani domu decyduje i nie ma przeproś, uważaj za przesądzone ;-P

    --
    XL

  • 8. Data: 2013-05-05 20:13:31
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Ale chyba nie oklepany kopczyk kamyków niczym Kopiec Kościuszki?
    > ;-PPP

    nie, nie nic z tych rzeczy. Mam wiele wapieni jurajskich- chyba tak to sie
    zwie - nazbieranych na polach w okolicy. Chciałem zrobić coś z roślinami
    wyrastającymi z tych kamolów - jakaś taka koncepcja jest.

    > No widzę, że już roślinki zadomowione dobrze. Mnie by było szkoda. Prędzej
    > ten bruk przeniosłabym niż takie ładne rośliny...

    no własnie mi też szkoda i boje się tego ruszyć z drugiej strony na zime
    przesadzałem "tuje" sadzone w 2006 nie było problemu - tylko namachalismy
    się przy kopaniu:-) Przyjęły się w 100%.
    http://img713.imageshack.us/img713/3275/pict3349.jpg
    http://imageshack.us/a/img28/6682/pict4970.jpg

> [...]
    > dałoby
    > się z nią pogodzić - iglaczki płożące mogą być u jego podnóża, bardzo

    ja też sobie to wyobraziłem - ale w tym miejscu nie ma gdzie. W jedną strone
    nie pójde bo wjazd do garazu, w drugą nie da rady bo musi byc wjazd na
    ogród. Obecne miejsce to max w jakim to może rosnąć. No ale zobaczymy.

    Aha jednym z powodów chęci przesadzenia tych płożących jest to, że 2 krotnie
    siedziały w nich zaskrońce - żona/mama panikuja:-)

    > Tak czy tak Pani domu decyduje i nie ma przeproś, uważaj za przesądzone
    > ;-P

    wiem, wiem..... zobaczymy

    Pozdrawiam:-)
    uciu

  • 9. Data: 2013-05-05 20:37:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    uciu napisał:

    > nie, nie nic z tych rzeczy. Mam wiele wapieni jurajskich- chyba tak
    > to sie zwie - nazbieranych na polach w okolicy. Chciałem zrobić coś
    > z roślinami wyrastającymi z tych kamolów - jakaś taka koncepcja jest.

    [...]

    > Aha jednym z powodów chęci przesadzenia tych płożących jest to, że
    > 2 krotnie siedziały w nich zaskrońce - żona/mama panikuja:-)

    Zaskrońce, to one chyba jeszcze chętniej będą się wygrzewać na tych
    jurajskich głazińcach.

    Jarek
    --
    -- Zaś u Macieja zaskroniec wpadł do barszczu.
    -- I co?

  • 10. Data: 2013-05-05 22:13:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 May 2013 20:13:31 +0200, uciu napisał(a):

    > Aha jednym z powodów chęci przesadzenia tych płożących jest to, że 2 krotnie
    > siedziały w nich zaskrońce - żona/mama panikuja:-)

    Powiedz im, że zaskroniec "nie gryzie" i jest pożyteczny - zapytaj, czy
    wolą zaskrońca, czy szczury w pobliżu domu... :-)
    --
    XL