  • 1. Data: 2013-04-26 08:01:36
    Temat: Sianie trawy przed zimą
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Zastanawiam się czy dobrze zrobiłem siejąc trawę tuż przed pierwszym opadem
    śniegu. W listopadzie poprzedniego roku przebronowałem działkę, zasiałem
    trawę a następnie przewałowałem. Po kilku dniach spadł śnieg i utrzymywał
    się do niedawna. Czy trawa zejdzie?

  • 2. Data: 2013-04-26 12:00:12
    Temat: Re: Sianie trawy przed zimą
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Apr 2013 08:01:36 +0200, gucio napisał(a):

    > (...) Czy trawa zejdzie?

    Może nawet _już_ zeszła, skoro do tej pory nie wzeszła 3-]

    --
    XL

  • 3. Data: 2013-04-26 12:50:24
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

> [...]

    dobre, dobre :)
    to pytanie inne: Czy powinna już wzejść? Czy marne szanse skoro do tej pory
    nie wzeszła? :)
    Mogła zgnić? Leciwa była? czy co...?

  • 4. Data: 2013-04-26 13:34:24
    Temat: Re: Sianie trawy przed zim?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-26 12:50, gucio pisze:

    > Mog?a zgni?? Leciwa by?a? czy co...?
    Jeżeli miałeś stare nasiona, to pewnie nic z tego.
    Ja raz wysiałem trawę z zapomnianej przez 4 lata paczki nasion i może 1%
    wykiełkował.
    Jacek

  • 5. Data: 2013-04-26 13:42:28
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli miałeś stare nasiona, to pewnie nic z tego.
    > Ja raz wysiałem trawę z zapomnianej przez 4 lata paczki nasion i może 1%
    > wykiełkował.
    > Jacek

    kupiłem w paczkach po 1kg tego samego dnia co zasiewałem. Na termin ważności
    nie zerkałem ale załóżmy że były dobre to...?

  • 6. Data: 2013-04-26 14:29:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Apr 2013 12:50:24 +0200, gucio napisał(a):

    > dobre, dobre :)
    > to pytanie inne: Czy powinna już wzejść? Czy marne szanse skoro do tej pory
    > nie wzeszła? :)
    > Mogła zgnić? Leciwa była? czy co...?

    Moim zdaniem za późny był termin wysiewu - jesienny wysiew traw jest nawet
    dobrą porą, ale do połowy lub końca października (zaleznie od rejonu), bo
    wtedy są lepsze warunki wilgotności (grunt i powietrze) niż wiosną, słońce
    pada pod mniejszym kątem i nie wypali delikatnych roślinek, wschodząca
    trawa ma czas ukorzenić się, zahartować termicznie i wtedy dobrze
    przezimować pod śniegiem.

    Tymczasem jak piszesz od razu spadł śnieg, więc trawa nawet nie
    wykiełkowała, a jesli nawet zaczęła, to tym gorzej - kiełki zmnarzły i
    nasiona raczej są już do niczego.

    http://www.sowul.pl/zaletyjesiennego.html

    --
    XL

  • 7. Data: 2013-04-26 16:53:28
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-04-26 13:42, gucio pisze:
    > U?ytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > kupi?em w paczkach po 1kg tego samego dnia co zasiewa?em. Na termin wa?no?ci
    > nie zerka?em ale za??my ?e by?y dobre to...?

    To uzbroić się w cierpliwość.
    Wzejdzie.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2013-04-29 10:32:32
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    > To uzbroić się w cierpliwość.
    > Wzejdzie.
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW

    no i wzeszła :) Licho trochę (tzn. rzadko) ale myślę że się z czasem zagęści
    :)

  • 9. Data: 2013-04-29 14:07:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 08:01:36 UTC+2 użytkownik gucio napisał:
> [...]
    >
    > trawę a następnie przewałowałem. Po kilku dniach spadł śnieg i utrzymywał

    W 2007r na poczatku grudnia siałem , chyba za dwa tygodnie przyszły pierwsze mrozy a
    na wiosne trawa wzeszła.

  • 10. Data: 2013-04-30 21:55:18
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-04-29 10:32, gucio pisze:

    > no i wzesz?a :) Licho troch? (tzn. rzadko) ale my?l? ?e si? z czasem zag?ci

    Jak będziesz często kosił, to za rok będziesz miał ładny trawnik :)
    Możesz podsypać też jakimś nawozem.
    Ja u siebie sypałem zwykłym saletrzakiem i polifoską i efekt był
    piorunujący.

    Pozdrawiam,
    MW