  • 11. Data: 2013-05-09 21:18:30
    Temat: Re: krzaki do przesadzenia
    Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl>

    news:slrnko9j54.glc.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Co do jałowców, to istnieje taka teoria, że przesadzać w nowe miejsce
    > należy z zachowaniem orientacji badyla względem stron świata. Nie wiem
    > na ile jest ona uzasadniona, ale chyba nic nie kosztuje zastosować się.

    Spokojnie możesz przesadzać. Rośliny wcale nie są takie duże. Istnieje
    zasada, że należy zmniejszyć "górę" o tyle procent o ile zostały uszkodzone
    korzenie. Jesienne przesadzanie jest lepsze (we wrześniu), ale teraz to
    ostatni gwizdek. Jałowców kolumnowych (chyba stricta) nie przycinaj.
    Co do teorii o utrzymaniu orientacji przestrzennej, to pewnie ma
    uzasadnienie w przypadku przesadzania jałowców wykopanych w lesie. Mają
    długie korzenie (słaba gleba), więc ubytkowi podlega 90% korzeni. Szanse
    przyjęcia są niewielkie, więc nawet utrzymanie orientacji przestrzennej może
    pomóc. Może być tak, że igiełki od strony słonecznej są obudzone i
    transpirują wodę. a igiełki od strony północnej jeszcze śpią. Jeżeli po
    przesadzeniu odwrócimy kierunek, to też igiełki dotychczas nieczynne zaczną
    tracić wodę i resztki korzeni nie nadążą jej dostarczać. Roślina uschnie.

    Leszek

  • 12. Data: 2013-05-15 11:48:09
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > http://imageshack.us/a/img194/3600/pict5025.jpg
    > http://imageshack.us/a/img819/9443/pict5024.jpg
    > http://imageshack.us/a/img593/8339/pict5023.jpg

    Krzaki przesadzone - nie było tak żle, korzenie nie były wcale takie duże.

    Pozostały teraz 2 "dziury" do obsadzenia.
    http://imageshack.us/a/img542/434/pict5120.jpg

    Dziewczyny w domu wymyśliły tam skalniaki - jak pisałem mam wiele wapieni z
    ładnymi otworami, w których można posadzić roslinki.
    Przeglądałem wiele skalników i pojawiły się pytania - dawać żwir czy kore na
    podłoże? Kora (naturalna nie jakieś kolorowe dosco polo) ładnie by
    kontrastowała z wapieniami, żwirek wydaje mi się "sztuczny".
    Jakie jest wasza opinia?

    Nie chce tez by wyszły takie kamieniste "kupy", o któych pisała Iskierka,
    dlatego myślałem o jakimś płaskim skalniaku gdzie część roślin posadzona by
    była w gruncie, a część w otworach wapieni.

    Moze macie inny pomysł na te 2 dziury???

    Doradzcie coś:-)
    uciu

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    8333 (20130514) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.