    From: "Maniek4" <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Date: Sat, 17 Jan 2009 17:59:52 +0100
    <gkf31l$qv9$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gkj08p$sle$1@inews.gazeta.pl>
    <gkj0vf$bj4$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gklik2$qa2$1@inews.gazeta.pl>
    <gkljt9$6gf$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gklnd4$oj6$1@inews.gazeta.pl>
    <gkmu7q$oa$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gko4bs$e40$1@inews.gazeta.pl>
    <gko6hc$9u5$1@news.interia.pl> <gkobhk$t7g$1@inews.gazeta.pl>
    <gkoc1c$h81$1@news.interia.pl> <gkphqa$qjq$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gkqrtp$mjn$1@inews.gazeta.pl> <gkqtnt$9gt$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gkr3au$iul$1@node2.news.atman.pl> <gkr3pk$1il$1@news.interia.pl>
    <gksmm2$6pe$1@node1.news.atman.pl>

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości
    news:gksmm2$6pe$1@node1.news.atman.pl...

    > Owszem, ale sa sytuacje znowu nieprzewidziane -- pisal tu calkiem niedawno
    > ktos, ze zamarzlo mu doprowadzenie rurek do jednego grzejnika -- z dnia na
    > dzien przestal grzac a jak sie ocieplilo to znowu zaczal -- znak, ze ma
    > fragment instalacji w miejscu podatnym na zamarzniecie. To jeden przyklad.

    Moim zdaniem przyklad bledu instalatora, ale niech bedzie, instalacja
    powinna byc debiloodporna.

    > Inny to mozliwosc np. grzejnika w garazu, gdzie jest np. przez
    > roztargnienie nie zamkniete okno. To dwa. Mozna tak mnozyc, np. wlasciciel
    > wyjechal na narty i wylaczyl funkcje grzania na piecu nie wylaczajac jego
    > samego z pradu a w tym czasie nastapilo wlamanie, zlodziej wybil szybe i
    > nikt tego nie zauwazyl, trwalo to kilka dni -- taki wlasciciel na pewno
    > woli wrocic do okradzionego domu bez lodowiska w srodku (przy zalozeniu ze
    > spuscil i zakrecil wode uzytkowa).

    To prawda, tylko ze mozna by to jakos rozwiazac bardziej ekonomicznie.
    Przede wszystkim imho histereza powinna byc mniejsza. Mozna by sie pokusic o
    korekte niezamarzalnosci w oparciu o temperature wody w instalacji
    wlaczajac okresowo pompe, by nie wystudzac posadzki w ogrzewaniu podlogowym.
    Mozna by przyjac, ze przy temp. ponizej zera pompy bez wzglednie pracuja,
    ale to tez nie wiele moze dac, bo w pomieszczeniu z rozprowadzonym DGP
    glowica termostatyczna zamknie grzejnik i w tym obwodzie przeplywu nie
    bedzie i idealnych rozwiazan pewnie tez nie ma. Na pewno nie ma sily na
    bledy w instalacji, ale oczywiscie nalezy zapobiegac na tyle, na ile jest to
    mozliwe. Jednak wydaje sie to dziwne, ze wiosna przy stalych temp. lekko
    powyzej 0 pompy nadal pracuja.

    > Akurat nie o tobie pisze, tylko o tych, ktorzy faktycznie sie
    > zapowietrzyli, ze 'moja prawda jest najmojsza' itd.

    A jak sobie chca. :-))

    Pozdro.. TK