  • 1. Data: 2009-01-10 17:06:46
    Temat: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Własnie mam odpalony piec i CO w nowym domu - stan surowy zamknięty.
    Ustawiłem temp na 10stopni i chyba wystarczy.
    Ale zauważyłem że piec czasami sie wyłącza - to chyba ok, ale pompy obiegowe
    chodza cały czas. Czy to normalne?
    Jaką krzywą grzania powinienem ustawic? czy to ma wpływ na zużycie gazu?

    Piec i instalacja Immergas :)

  • 2. Data: 2009-01-10 22:14:34
    Temat: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obiegowe chodza cały czas. Czy to normalne?
    > Jaką krzywą grzania powinienem ustawic? czy to ma wpływ na zużycie gazu?

    Caly czas chyba nie powinny, ale po wylaczeniu kotla przez jakis czas
    powinny dalej krecic. No chyba, ze sie nie zdarzaja wylaczyc, a kociol znow
    odpala, tyle ze to akurat malo prawdopodobne.

  • 3. Data: 2009-01-11 08:31:50
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    no własnie i mysle ze cos jest źle ustawione
    znalazłem jeden błąd
    było ustawione zeby grzało do 15st a przy rozczelnionych oknach to było
    niemozliwe
    obniżyłem do 10st i piec sie wyłacza ale pompy nie
    jaki czas powinien byc tego opoznienia, gdzie to sie ewentualnie ustawia
    bo do pieca mam instrukcje, do regulatora tez
    a ta cała skrzynka z pompami i elektronika jest bez opisu

  • 4. Data: 2009-01-11 09:28:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > jaki czas powinien byc tego opoznienia, gdzie to sie ewentualnie ustawia

    raczej tego sie nie ustawia

  • 5. Data: 2009-01-11 10:04:33
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości

    > raczej tego sie nie ustawia

    Ustawia sie, w sterowaniu kotla, to sie nazywa wybieg pompy czy jakos
    tak. Ale moze one po prostu sa zle podlacznone - np. na stale do
    zasilania zamiast do sterownika?

  • 6. Data: 2009-01-11 10:06:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > Ustawia sie, w sterowaniu kotla, to sie nazywa wybieg pompy czy jakos tak.
    > Ale moze one po prostu sa zle podlacznone - np. na stale do zasilania
    > zamiast do sterownika?

    Ok, w moim kotle nie ma takiego parametru.

  • 7. Data: 2009-01-11 10:19:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > Ok, w moim kotle nie ma takiego parametru.

    Genralnie co sterownik to specyfika...

    jedne mają tak inne inaczej.

    Wiele poważnych przemysłowych sterownikó gdy ogrzewanie sie wyłacza (np z
    powodu podgrzewu ciepłej wody) wyłącza pompę obiegową CO i niema bożej siły
    aby to zmienić, co mnie osobiście wkurza, bo w dużym systemie można
    spokojnie obrocić kilka razy wodą w obiegu zanim grzejniki zaczną sie
    wychładzać

  • 8. Data: 2009-01-12 09:15:17
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > Ustawia sie, w sterowaniu kotla, to sie nazywa wybieg pompy czy jakos tak.
    > Ale moze one po prostu sa zle podlacznone - np. na stale do zasilania

    Niekoniecznie - np sterowniku VRC 420 Vaillanta włączenie pomp obiegowych
    CO następuje przy obniżeniu temp zewn poniżej 3st C (niezależnie od pracy
    kotła - nazywa się to zabezpieczenie przeciw zamarzaniu) i dopóki na
    zewnątrz nie pojawi się temp odpowiednio wysoka temperatura (jak wysoka -
    o tym instrukcja nie pisze - empirycznie jest to powyżej 6 st C) to pompy
    chodzą non-stop (niezależnie od tego czy kocioł grzeje, czy nie).
    I nie można z tym nic zrobić (w szczególności wyłączyć), a panowie
    instalatorzy
    Vaillanta twierdzą że 'tak ma być'.

    Janusz Pawlinka

  • 9. Data: 2009-01-12 09:36:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chodzą non-stop (niezależnie od tego czy kocioł grzeje, czy nie).
    > I nie można z tym nic zrobić (w szczególności wyłączyć), a panowie

    Ale co tu ma do rzeczy temperatura na zewnatrz? Moze jednak chodzi o
    temperature w pomieszczeniach (tylko skad niby mialby ja znac)?

  • 10. Data: 2009-01-12 10:03:44
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    > Użytkownik "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale co tu ma do rzeczy temperatura na zewnatrz? Moze jednak chodzi o
    > temperature w pomieszczeniach (tylko skad niby mialby ja znac)?

    VRC 420 to wypasiony sterownik (pogodowy, 2 obiegi CO, obieg CWU, itd).
    Temperaturę
    z zewnątrz bierze z umieszczonego na północnej ścianie domu czujnika
    temperatury
    (VRC 693 - firmowy Vaillanta) i jak wspominałem, po osiągnięciu zewn. temp.
    3st C,
    sterownik wchodzi w tryb 'zabezpieczenie instalacji przeciw zamarzaniu' i
    włącza
    pompy CO. Temperatura wewn. w domu w tym trybie nie ma znaczenia dla VRC 420
    (a szkoda), podobnie jak fakt, czy tryb CO w kotle w ogóle jest włączony -
    taki
    feature, który użytkownik może wyłączyć jedynie przez POWER-OFF sterownika.

    Janusz Pawlinka