    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: ktory rekuperator?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Mon, 9 Jun 2014 16:00:43 +0200

    Mon, 9 Jun 2014 06:09:37 -0700 (PDT), Adam

    > Roznych - od -20 do ok. +5 stC. Przy wyzszych nie mierzylem :)

    I przy +5 na dworzu i +20 w domu, bez PC w rekuperatorze, wyszło ci 92%? :>
    To jeszcze napisz mi z łaski swojej jakiej wielkości jest tam wymiennik, bo
    chcę uwierzyć że śnię. :P

    > Bez przesady:
    > "W naszym sklepie o godzinie 2009-11-17 13:08:19,

    Dobsz, ale to prawie 2010, teraz podaj cenę z początku 2008. :P Poza tym
    odnosiłem się do faktu, że wszystko co nowe na danym rynku i nie ma
    konkurencji, jest drogie. Stąd zapewne taka a nie inna cena tego
    "elofresza".

    > Po prostu to sa dwie rozne instalacje i nie powinny byc IMHO laczone.

    Tu zgadza się -- IYHO. :P

    > To tak jakbys kupil czajnik do gotowania w nim ziemniakow
    > - da sie ale ani to komfortowe ani wygodne :)

    Porównanie jest mniej więcej takie jak przy PC do CO. Ci co nie spróbowali,
    uważają to za kosmiczną i drogą technologię a przecież to samo mogą
    osiągnąć ekogroszkiem i nie wydawać tyle kasy. I za każdym razem próbujesz
    (TY) udowadniać, że podejście jak w średniowieczu.

    Ale ty masz takie samo podejście w przypadku wplatania klimy w wentylację
    tylko dlatego, że u nas, w Polsce ciągnącej się technologicznie i cenowo
    100 lat za murzynami, się takich rozwiązań POWSZECHNIE nie stosuje, że Ty
    nie zastosowałeś bo masz SWÓJ pomysł...

    BTW Z ecopolu nie potrafili odpowiedzieć na pytanie (choć dostałem pełną
    ofertę na wykonanie GWC, montaż i PC -- a 3 razy dopytywałem) ile kosztuje
    (i czy w ogóle mają) moduł do zrobienia z PC klimatyzacji. :P Zaproponowali
    tylko możliwość wykonania pasywnego chłodzenia z GWC bez udziału PC. Lame.
    :>

    > Glowny problem to 5 tys EUR

    Za 3,5 tys. EUR można to dostać. Rzekomo bez 12 mies. gwarancji, ale na
    cholerę komuś 24 mies. gwarancji małej lodówki za 1,5 E. to nie wiem... :P

    > wyrzucone w bloto :D

    Jeśli wg Ciebie komfort to kasa wyrzucona w błoto i lepiej jest mieć
    centralę która nawiewa w lato +30 stopni do domu niż centralę która nawiewa
    +4 i twierdzisz, że dużej różnicy w domowym klimacie to nie zrobi, to już
    tylko YHO. :P Wg mnie zrobi znaczną różnicę, a na komfort, przy niewielkim
    doinwestowaniu w większe kanały, nie wpłynie. Ale że Ty wolisz wydać
    dodatkowo kupę kasy na splity, szpecić sobie pokoje i elewację oraz robić
    sobie wichurę w pokojach, katować się hałasem jaki te jednostki generują
    (wewnątrz i zewnatrz), to już wiem i nie musisz przypominać. :P

    --
    Pozdor Myjk