  • 11. Data: 2010-08-27 14:18:14
    Temat: Re: kuchnia sąsiada pod sypialnią -> problem ?
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Jarek P. wysmarował/a:

    > Użytkownik "kika" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko w tych nowobudowanych. Bodajże jakoś na przełomie 2000r zmieniły się
    > tu przepisy

    Znam osiedle w Warszawie, niskie przed i tuż powojenne budynki. Każde
    mieszkanie - nawet kawalerka 32mkw ma 3 lub więcej własne piony
    wentylacyjne - w każdym pomieszczeniu. Własne, nie dzielone z
    sąsiadem.

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 12. Data: 2010-08-27 15:01:01
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 23 Sie, 21:45, Taternikus wrote:
    > Zastanawiam się właśnie nad kupnem pewnego mieszkania (ostatnie
    > (...)
    > Dodam, że w mojej sypialni w ścianie jest cały pion
    > wodno/wentylacyjny, co dodatkowo mnie martwi. Jak sądzicie, będę
    > miał problem, czy przesadzam ?

    Jeżeli to jest kupno od developera, to położyłabym nacisk w umowie
    nad:
    - dobrą termoizolacją dachu (by nie przegrzewać się latem, a zimą nie
    dogrzewać)
    - dobrą izolacją między piętrami, by zapachy z kuchni nie przenikały
    do sypialni (u mojej sąsiadki przenika do niej dym tytoniowy palaczy z
    poniżej)
    Nie piszę nic o pionie wodociągowym, bo niemały wpływ na hałas w
    czasie jego użytkowania ma rodzaj zastosowanych kranów u Ciebie, jak i
    u sąsiadów.
    Jeśli chodzi o hałas i ogólne zapachy z kuchni, to zależy kto i o
    jakich przyzwyczajeniach kulinarnych będzie mieszkał poniżej. Bo oknem
    do Ciebie doleci zarówno kuchnia polska (bigos, kapuśniak, ryba) - jak
    i kuchnia turecka;p

    Tak w ogóle, to chyba mieszkanie to jest tanie?

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 13. Data: 2010-08-27 15:48:01
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Tomasz Jabłczyński" <j...@i...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mieszkanie - nawet kawalerka 32mkw ma 3 lub więcej własne piony
    > wentylacyjne - w każdym pomieszczeniu. Własne, nie dzielone z

    I pewnie instalacja z miedzianych przewodów i metraże rozsądne...
    Kiedyś budowano z głową, dopiero potem, wraz z nowym lepszym porządkiem
    wszechrzeczy się popsuło...

    J.

  • 14. Data: 2010-08-27 23:22:36
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Jarek P. wysmarował/a:

> [...]

    > I pewnie instalacja z miedzianych przewodów i metraże rozsądne...
    > Kiedyś budowano z głową, dopiero potem, wraz z nowym lepszym porządkiem

    Metraże akurat są przeciętne. Instalacje - jeżeli mówisz o
    elektrycznych, to w większości zostały już powymieniane - w
    przedwojennej części osiedla były w otulinach bawełnianych...

    Natomiast sporym udogodnieniem są wspomniane min. 3 własne piony
    wentylacyjne na lokal - można podłączyć sobie okap z wyciągiem,
    wentylatorek w łazience... Dodatkowo konstrukcja bloków jest taka,
    że stropy mają po 35-40 cm grubości, ściany zewnętrzne i
    międzylokalowe 60 cm. Czyli idealny komfort i brak jakichkolwiek
    odgłosów od sąsiada :) Mieszkania wysokie, 2,85 cm.

    Jakbym miał takie mieszkanko, to nigdy bym się nie zamienił na
    developerski wynalazek :)

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl