    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: łatwo demontowalna/przesuwana ściana
    Date: Tue, 7 Apr 2015 13:10:05 +0200

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    > Witam,
    > planuję przygotować pokój dziecięcy do ew. podzielenia na dwie części -
    > wyjdą wtedy dwa malutkie pokoiki. Chcę żeby za kilka lat dzieci mogły
    > zadecydować czy wolą jeden wspólny duży pokój, czy oddzielne ale małe.
    > Żeby nie komplikować dalszej części tekstu - obawiam się że drugie wejście
    > jakie zrobię (czyli do drugiego pokoiku) będzie wąskim korytarzem i
    > chciałbym mieć możliwość przy ew. wnoszeniu mebli usunięcia części ściany
    > działowej. Chciałbym albo ścianę łatwo demontowalną, albo przesuwalną,
> [...]

    Popatrz na sale konferencyjne/weselne - tam często są takie ściany wiszące
    (przesuwane) nie wiem, jaka jest ich konstrukcja wewnętrzna ale wygłuszają
    bardzo dobrze. Na dużej sali podzielonej na 4 części mogą się jednocześnie
    odbywać 4 imprezy i nikt nikomu nie przeszkadza. Obawiam się jednak że
    cenowo to będzie droższe niż rozebranie ściany i ponowne jej odtworzenie :-)

    Poza tym co tam chcesz wnosić aby potrzebować większe przejście? Praktycznie
    wszystkie obecne produkowane meble są sprzedawane w paczka i skręcane.
    Pozostają jedynie kanapy - ale te jak mają mniej niż 2m długości to można
    wnosić w pionie i nie jest dla nich problemem nawet korytarzyk szerokości
    90cm zakręcający pod kątem prostym.

    Nanosiłem się trochę mebli przy przeprowadzkach i jeszcze mi się nie zdarzył
    współczesny mebel którego nie dałoby się wnieść przez drzwi o szerokości
    80cm - taki mebel byłby niesprzedawalny :-)
    Owszem z antykami bywały problemy - np. czterodrzwiowa szafa gdańska
    wymagała podzielenia na części - ale co ciekawe rzemieślnik to przewidział -
    w końcu 70 lat temu tez ktoś ją jakoś przywiózł i wniósł :-)

    Aha, jak myślisz o podziale pokoju to przemyśl dobrze posadzkę - już teraz
    musisz zrobić dwie pętle podłogówki tak aby w przyszłości można było wyciąć
    pas posadzki i ocieplenia pod nią i wymurować ścianę na stropie. Czyli
    docelowo będą dwie _niezależne_ podsadzki obie oddylatowane od ściany
    działowej.

    Nie daj się skusić na połowiczne rozwiązanie czyli postawienie ścianki z
    karton-gipsu na posadzce bo po pierwsze dźwięki uderzeniowe (kroki, stuki)
    będą się przenosić z pokoju do pokoju, a po drugie połączenie ściany
    stawianej na posadzce z ściana zewnętrzną lub murowaną na stropie _zawsze_
    będzie pękać - bo będzie pracować.

    Pozdrawiam
    Ergie