  • 1. Data: 2015-04-06 20:37:26
    Temat: łatwo demontowalna/przesuwana ściana
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    Witam,
    planuję przygotować pokój dziecięcy do ew. podzielenia na dwie części -
    wyjdą wtedy dwa malutkie pokoiki. Chcę żeby za kilka lat dzieci mogły
    zadecydować czy wolą jeden wspólny duży pokój, czy oddzielne ale małe.
    Żeby nie komplikować dalszej części tekstu - obawiam się że drugie
    wejście jakie zrobię (czyli do drugiego pokoiku) będzie wąskim
    korytarzem i chciałbym mieć możliwość przy ew. wnoszeniu mebli usunięcia
    części ściany działowej. Chciałbym albo ścianę łatwo demontowalną, albo
    przesuwalną, przy czym na co dzień ściana będzie zamknięta. W miarę
    możliwości wygłuszona.
    Znacie jakieś rozwiązania?

    Łukasz

  • 2. Data: 2015-04-07 13:10:05
    Temat: Re: łatwo demontowalna/przesuwana ściana
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > działowej. Chciałbym albo ścianę łatwo demontowalną, albo przesuwalną,
    > przy czym na co dzień ściana będzie zamknięta. W miarę możliwości

    Popatrz na sale konferencyjne/weselne - tam często są takie ściany wiszące
    (przesuwane) nie wiem, jaka jest ich konstrukcja wewnętrzna ale wygłuszają
    bardzo dobrze. Na dużej sali podzielonej na 4 części mogą się jednocześnie
    odbywać 4 imprezy i nikt nikomu nie przeszkadza. Obawiam się jednak że
    cenowo to będzie droższe niż rozebranie ściany i ponowne jej odtworzenie :-)

    Poza tym co tam chcesz wnosić aby potrzebować większe przejście? Praktycznie
    wszystkie obecne produkowane meble są sprzedawane w paczka i skręcane.
    Pozostają jedynie kanapy - ale te jak mają mniej niż 2m długości to można
    wnosić w pionie i nie jest dla nich problemem nawet korytarzyk szerokości
    90cm zakręcający pod kątem prostym.

    Nanosiłem się trochę mebli przy przeprowadzkach i jeszcze mi się nie zdarzył
    współczesny mebel którego nie dałoby się wnieść przez drzwi o szerokości
    80cm - taki mebel byłby niesprzedawalny :-)
    Owszem z antykami bywały problemy - np. czterodrzwiowa szafa gdańska
    wymagała podzielenia na części - ale co ciekawe rzemieślnik to przewidział -
    w końcu 70 lat temu tez ktoś ją jakoś przywiózł i wniósł :-)

    Aha, jak myślisz o podziale pokoju to przemyśl dobrze posadzkę - już teraz
    musisz zrobić dwie pętle podłogówki tak aby w przyszłości można było wyciąć
    pas posadzki i ocieplenia pod nią i wymurować ścianę na stropie. Czyli
    docelowo będą dwie _niezależne_ podsadzki obie oddylatowane od ściany
    działowej.

    Nie daj się skusić na połowiczne rozwiązanie czyli postawienie ścianki z
    karton-gipsu na posadzce bo po pierwsze dźwięki uderzeniowe (kroki, stuki)
    będą się przenosić z pokoju do pokoju, a po drugie połączenie ściany
    stawianej na posadzce z ściana zewnętrzną lub murowaną na stropie _zawsze_
    będzie pękać - bo będzie pracować.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2015-04-08 15:38:56

    Właśnie tak powinien zrobić.
    Tak doradziłem sąsiadowi w identycznej sytuacji jak autor wątku i jest bardzo
    zadowolony od 12 lat.
    Ważne na przyszłość: zrobić całość sufitu w jednym dużym pomieszczeniu, a dopiero
    później stawiać ściankę dzielącą.

    -----