  • 1. Data: 2015-03-28 21:44:32
    Temat: klejenie płyt granitowych do lastryka
    Od: Frez <f...@g...com>

    Lastryko na zewnątrz. Stare.
    Czy są jakieś pułapki, ew, tips&tricks, czy zasuwać do Castoramy i brać
    "klej do grubych płyt kamiennych" i się nie stresować?

  • 2. Data: 2015-03-30 19:39:34
    Temat: Re: klejenie płyt granitowych do lastryka
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Frez pisze:
    > Lastryko na zewnątrz. Stare.
    > Czy są jakieś pułapki, ew, tips&tricks, czy zasuwać do Castoramy i brać
    > "klej do grubych płyt kamiennych" i się nie stresować?

    Technologia lastrico przewidywała głębokie olejowanie, a następnie
    woskowanie powierzchni z kruszywa marmurowego, mączki kamiennej i
    mleczka cementowego. Jak na tak zaimpregnowaną powierzchnię spróbujesz
    kleić kamień cementem - nieważne że z plastyfikatorem - to raczej ci się
    nie uda. Powierzchnię trzeba oczyścić(odkuć?) do stanu kiedy woda ją
    swobodnie zwilża.

    --
    Darek

  • 3. Data: 2015-03-30 20:23:24
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-03-30 o 19:39, Dariusz K. Ładziak pisze:

> [...]
    > kleić kamień cementem - nieważne że z plastyfikatorem - to raczej ci się
    > nie uda. Powierzchnię trzeba oczyścić(odkuć?) do stanu kiedy woda ją

    Muszę sprawdzić na ile jest hydrofobowe.Ale ma toto ze 25 lat, to chyba
    aura zrobiła swoje...

  • 4. Data: 2015-03-30 21:19:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-03-30 o 20:23, Frez pisze:
    > Muszę sprawdzić na ile jest hydrofobowe.Ale ma toto ze 25 lat, to chyba
    > aura zrobiła swoje..
    Ja myślę, że po olejowaniu dawno śladu nie ma, ale umycie Karcherem by
    nie zaszkodziło.
    Jacek

  • 5. Data: 2015-03-30 21:27:02
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-03-30 o 21:19, Jacek pisze:
    > Ja myślę, że po olejowaniu dawno śladu nie ma, ale umycie Karcherem by
    > nie zaszkodziło.
    > Jacek
    I tak sobie to wyobrażam. Zadałem pytanie, bo kiedyś był tylko cement z
    wapnem
    i piaskiem, a teraz jest klej do gresu, klej do klinkieru, klej do
    małych płytek
    , do dużych, do marmuru, do granitu,klej do hgw czego.

  • 6. Data: 2015-03-30 21:31:48
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu sobota, 28 marca 2015 21:44:36 UTC+1 użytkownik Rentier napisał:
    > Lastryko na zewnątrz. Stare.
    > Czy są jakieś pułapki, ew, tips&tricks, czy zasuwać do Castoramy i brać
    > "klej do grubych płyt kamiennych" i się nie stresować?

    Kwas solny duzo nie kosztuje.
    Potem tylko duzo wody do splukania i bedzie trzymalo o niebo lepiej.

  • 7. Data: 2015-03-31 08:33:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-03-30 o 21:27, Frez pisze:
> [...]
    > małych płytek
    > , do dużych, do marmuru, do granitu,klej do hgw czego.
    Marketing panie. Teraz wszystko jest specjalne i "nowe-lepsze", nawet
    jest podobno specjalny atrament dla leworęcznych.
    Jacek

  • 8. Data: 2015-04-01 11:03:33
    Od: " 666" <...@...6>

    Zwykły klej (i szczególnie zwykłe fugi i zwykłe silikony) może zacząć wyłazić na
    naturalnym kamieniu, który - czego nie widzisz
    gołym okiem - jest porowaty.

    -----

  • 9. Data: 2015-04-01 17:51:38
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-03-30 o 21:31, Marek pisze:

    > Kwas solny duzo nie kosztuje.
    > Potem tylko duzo wody do splukania i bedzie trzymalo o niebo lepiej.

    Znaczy wytrawić lastryko?

  • 10. Data: 2015-04-06 13:05:08
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu środa, 1 kwietnia 2015 17:51:41 UTC+2 użytkownik Rentier napisał:

    > Znaczy wytrawić lastryko?

    Tak