  • 1. Data: 2015-03-28 13:37:42
    Temat: Watomierz cegowy AC ?
    Od: " 666" <...@...6>

    Czy istnieje coś takiego jak watomierz cęgowy (prąd zmienny)?
    Tak, aby zbadać moc pobieraną przez odbiornik (zmienne 230 volt) bez rozłączania
    układu?

  • 2. Data: 2015-03-28 14:35:20
    Temat: Re: Watomierz cegowy AC ?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-03-28 o 13:37, 666 pisze:
    > Czy istnieje coś takiego jak watomierz cęgowy (prąd zmienny)?
    > Tak, aby zbadać moc pobieraną przez odbiornik (zmienne 230 volt) bez
    > rozłączania układu?
    Z tego, co wiem, to cęgami trzeba objąć JEDNĄ żyłę przewodu, a więc
    ciężko będzie.
    Jacek

  • 3. Data: 2015-03-28 16:40:31
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    666 wrote:
    > Czy istnieje coś takiego jak watomierz cęgowy (prąd zmienny)?
    > Tak, aby zbadać moc pobieraną przez odbiornik (zmienne 230 volt) bez
    > rozłączania układu?

    żeby obliczyć ile urządzenie ciągnie watów potrzebujesz znać wielość
    prądu i napięcia , prąd mierzysz cęgami a napięcie bezposrednio, skoro
    wartość napięcia jest stała to przeważnie wystarczy tylko prąd

  • 4. Data: 2015-03-28 19:59:06
    Od: Eryk <3...@w...pl>

    > żeby obliczyć ile urządzenie ciągnie watów potrzebujesz znać wielość
    > prądu i napięcia , prąd mierzysz cęgami a napięcie bezposrednio, skoro
    > wartość napięcia jest stała to przeważnie wystarczy tylko prąd

    Mylisz się kolego.

  • 5. Data: 2015-03-28 20:16:29
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

    W dniu 2015-03-28 o 13:37, 666 pisze:
    > Czy istnieje coś takiego jak watomierz cęgowy (prąd zmienny)?
    > Tak, aby zbadać moc pobieraną przez odbiornik (zmienne 230 volt) bez
    > rozłączania układu?

    Istnieje. Ale zaciski napięciowe trzeba już podłączyć tradycyjnie, do
    tego rozłączać obwodu nie trzeba byle byłby dostęp do zacisków/złącz
    zasilających.

    Używałem czegoś podobnego do tego:
    http://www.elektroinstalator.com.pl/metrologia/62-me
    trologia/560-cgowy-miernik-mocy-st-3353.html

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2015-03-29 03:01:25
    Od: " 666" <...@...6>

    Pytanie, czy pomiaru dokonamy obejmując cęgami jednocześnie 2 przewody (fazę i zero)
    w jednym kablu (względnie 3-4-5 przewodów przy
    instalacji trójfazowej)?

    -----

  • 7. Data: 2015-03-29 04:02:39
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Eryk wrote:

    > Mylisz się kolego.

    skoro tak twierdzisz... dobrze by było jakbyś napisał w którym miejscu

  • 8. Data: 2015-03-29 04:03:45
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    666 wrote:
    > Pytanie, czy pomiaru dokonamy obejmując cęgami jednocześnie 2
    > przewody (fazę i zero) w jednym kablu (względnie 3-4-5 przewodów
    > przy
    > instalacji trójfazowej)?

    nie ma takiej opcji

  • 9. Data: 2015-03-29 09:08:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-03-29 o 04:02, Jeffrey pisze:
    > skoro tak twierdzisz... dobrze by było jakbyś napisał w którym miejscu
    Jak mniemam nie słyszałeś o czymś takim, jak obciążenie indukcyjne,
    pojemnościowe, moc bierna i kosinus fi.
    Jacek

  • 10. Data: 2015-03-29 14:48:58
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 29 marca 2015 09:08:58 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Jak mniemam nie słyszałeś o czymś takim, jak obciążenie indukcyjne,
    > pojemnościowe, moc bierna i kosinus fi.
    > Jacek

    Co pokaże amperomierz jeśli będziesz mierzył prąd przy cos fi=1 i przy cos fi =0,5 ?