  • 11. Data: 2015-03-29 15:30:48
    Temat: Re: Watomierz cegowy AC ?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-03-29 o 14:48, k...@g...com pisze:
    > Co pokaże amperomierz jeśli będziesz mierzył prąd przy cos fi=1 i przy cos fi =0,5
    A ten amperomierz, to mierzy wartość średnią, czy skuteczną prądu?
    Jacek

  • 12. Data: 2015-03-29 16:29:20
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 29 marca 2015 15:30:49 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > A ten amperomierz, to mierzy wartość średnią, czy skuteczną prądu?
    > Jacek

    jaki wpływ na wynik pomiaru średniej albo skutecznej wielkości prądu ma cosinus fi?

  • 13. Data: 2015-03-29 18:03:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-03-29 o 16:29, k...@g...com pisze:
    > jaki wpływ na wynik pomiaru średniej albo skutecznej wielkości prądu ma cosinus fi?
    Przy jednakowym kształcie krzywej - żaden.
    Jacek

  • 14. Data: 2015-03-29 18:27:23
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 29 marca 2015 18:03:53 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Przy jednakowym kształcie krzywej - żaden.
    > Jacek

    A jaki będzie miał wpływ na wynik pomiaru prądu cos fi jeśli przebiegi będą różne?

  • 15. Data: 2015-03-29 18:31:35
    Od: " 666" <...@...6>

    Panowie, nie o Wasze spory o cosinus fi chodzi w moim pytaniu.
    Rzecz w jak najprostszym pomiarze mocy (brutto) pobieranej przez sufitowe oprawy
    świetlówkowe, zapłonniki tradycyjne (T8, balast i
    startery), a w innych oprawach elektroniczne (T5).
    Oczywiście w przypadku opraw będzie i moc czynna i moc bierna, ale istota pytania
    sprowadza się do tego jak pomierzyć moc pobieraną
    przez oprawę przy minimalnym nakładzie na gmeranie i sypanie się tynku z sufitu na
    głowę.
    Oczywiście można zdjąć jedną oprawę jako wzorcową i dokonać pomiarów tradycyjnym
    watomierzem, i na tym chyba się skończy.
    Lub pomierzyć na rozdzielni elektrycznej cęgami cały obwód (z tym gorzej, bo w
    niektórych oprawach zostało po jednej świetlówce
    zamiast dwóch lub w ogóle obie nie świecą, co nie znaczy od razu że są przepalone i
    nie obciążają układu zasilania).

  • 16. Data: 2015-03-29 18:34:02
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek wrote:
    > Jak mniemam nie słyszałeś o czymś takim, jak obciążenie indukcyjne,
    > pojemnościowe, moc bierna i kosinus fi.
    > Jacek

    jak widzę ty słyszałeś, ja natomiast wiem co oznaczają poszczególne
    określenia i stwierdzam że nie mają znaczenia ( lub nie powinny mieć
    wg mnie) w tym przypadku

    jeffrey

  • 17. Data: 2015-03-29 18:38:16
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 29 marca 2015 18:31:37 UTC+2 użytkownik 666 napisał:
> [...]
    niektórych oprawach zostało po jednej świetlówce
    > zamiast dwóch lub w ogóle obie nie świecą, co nie znaczy od razu że są przepalone i

    najprościej pomierzyć elektrykiem co ma odpowiednie uprawnienia i wiedzę. Można
    również pomierzyć elektrykiem bez uprawnień jeśli ma pojęcie co będzie mierzył. Przy
    kilkuset oprawach warto zapłacić i wiedzieć.

  • 18. Data: 2015-03-29 18:43:08
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    666 wrote:
> [...]
    > zamiast
    > dwóch lub w ogóle obie nie świecą, co nie znaczy od razu że są
    > przepalone i nie obciążają układu zasilania).

    dla czego to musi być watomierz? kalkulatora nie masz? to się robi
    amperomierzem cęgowym
    ktoś wyżej napisał że cęgi mają objąć jedną żyłę - tak ma być
    jeżeli chcesz badać oprawy pojedyńczo to musisz się dostać do miejsca
    gdzie jest listwa zaciskowa i tam kabelki są na 99% pojedyńcze

  • 19. Data: 2015-03-29 19:51:44
    Od: Eryk <3...@w...pl>

> [...]
    > jeżeli chcesz badać oprawy pojedyńczo to musisz się dostać do miejsca
    > gdzie jest listwa zaciskowa i tam kabelki są na 99% pojedyńcze

    Cęgami nie zmierzysz mocy czynnej, bo nie znasz cos fi. Zmierzysz
    wyłącznie moc pozorną (UxI) która będzie ZNACZĄCO większa dla opraw
    świetlówkowych (cosfi ok 0,5).
    A jak chcesz policzyć koszt energii za którą zapłacisz, to musisz
    mierzyć moc czynną, bo energię CZYNNĄ liczy licznik energetyki.

  • 20. Data: 2015-03-29 20:10:20
    Od: " 666" <...@...6>

    Ostatni mający wiedzę to już dawno wyjechali z kraju nawet nie gasząc za sobą
    światła.
    Trafiam wyłącznie na elektryków ćwierćinteligentów na poziomie budowy stodoły ze
    szwagrem.
    Kilka nieruchomości * kilka firm, to daje próbkę.
    Nie mam czasu wszystkiego robić osobiście ani kupować im mojego sprzętu jako dodatku
    do ich żarówki i neonówki.
    Niestety rynek pracy w W-wie jest zdemoralizowany.
    Fałszywe pomiary pięcioletnie za 5 zł od mieszkania dla spółdzielni itp. itd.
    Ja mówisz mu "ciepłe światło", "zimne światło" lub co gorzej wypowiadasz obce słowo
    "Kelvin" to oczy jak złotówy.
    Ale oczywiście On wszystko wie najlepiej bo "ja Panie dopiero 40 lat to robię".
    Smród i brud w kanciapie świadczy o tych 40 latach.
    Dla niego, "świetlówka to k... świetlówka", coś wydaje Ci się uzgodnisz, a odwrócisz
    się i zrobi (raczej spie...) po swojemu.

    -----