  • 21. Data: 2015-03-29 21:04:25
    Temat: Re: Watomierz cegowy AC ?
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Eryk wrote:

    > Cęgami nie zmierzysz mocy czynnej, bo nie znasz cos fi. Zmierzysz
    > wyłącznie moc pozorną (UxI) która będzie ZNACZĄCO większa dla opraw
    > świetlówkowych (cosfi ok 0,5).
    > A jak chcesz policzyć koszt energii za którą zapłacisz, to musisz
    > mierzyć moc czynną, bo energię CZYNNĄ liczy licznik energetyki.

    w oprawach jest kondensator więc o jakim cosfi0,5 ty piszesz, może
    0,95 to tak

  • 22. Data: 2015-04-09 09:51:13
    Od: " 666" <...@...6>

    Żeby się samemu nie babrać (brudne te oprawy po latach) zleciłem pomiar elektrykom
    (konserwatorom), i nie wierzę wynikom ani trochę.
    Oprawy tradycyjne 2 x 36 wat, dwie świetlówki T8, dwa stateczniki (balasty), dwa
    zapłonniki (startery) bimetaliczne, kondensator
    (kompensator) wg konserwatorów pobierają równiutko... 72 waty.
    IMHO nierealne i chcą zleceniodawcę zrobić w trąbę.
    Spodziewałem się około 110 - 130 watów (czy VA, jak zwał tak zwał) na oprawę.
    Dla porównania mierzyłem oprawę 2x24 waty T8 na tak samo tradycyjnym układzie dwa
    tradycyjne stateczniki, dwa startery bimetaliczne
    i watomierz pokazuje około 90 wat poboru energii całej oprawy, a stateczniki
    (balasty) mocno grzeją oprawę.

    -----