    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mam już pozwolenie na budowę:)
    Date: Sun, 17 Nov 2013 14:34:54 +0100

    Markus wrote:

    > Jestem zainteresowany w/w.
    > Jak to ma byc ułożone?
    > Stojąc na płycie nad parterem i patrzę do góry:
    >
    > -Deska boazeryjna
    > -Krokwa
    > -Plyta XPS gr. 15 cm.
    > -Pustka
    > -Folia
    > - Łaty
    > - Dachówka
    >
    > Czy tak?

    krokwie
    deski
    folia (tak na wszelki wypadek)
    XPS
    łaty kontrłaty (ewnetualnei specjalny XPS do kładzenia dachówki (ale jest
    chyab dość drogi)
    dachówka

    generalnie lepiej dać deski podłogowe niż boazeryjne albo zamówić deskę
    grubszą niż zwykła boazeria łączona na pióro wpust.
    można by też dać sklejkę w arkuszach łączoną na pro wpust, pod warunkiem że
    bedzie miała ładny rysunek słojów.

    ja zamówiłem deskę pióro wpust ale bez tych obleśnych fazek :)

    ważna jest estetyka, wiec krokwie i inne elemnty powinny być strugane.

    można też kupić surówkę ale I klasy i samemu oszlifować wszytsko dużą
    szlifierką kątową z elastyczną tarczą scierną, jest sporo roboty ale eefekty
    sa naprawdę dobre.

    ważne jest aby konstrukcja więźby był elegancka, bo będzie widoczna, więc
    raczej łączenie na śruby a nie zbijanie gwoździami.

    http://www.dyjor.com/Dom/

    dodam że w srodku deska została tylko spryskana natryskowo takim lekkim
    środkiem antygrzybiczym bez żadnego malowania więc wygląda bardzo
    naturalnie.