    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: materiał na kolektor
    Date: Wed, 15 Jun 2011 14:05:34 +0200

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    news:op.vw31g9mb4limig@sioux...
    Dnia 14-06-2011 o 23:14:14 p 47 <k...@w...pl> napisał(a):

    [ciach]
    > Ja natomiast przystapiłem do konstrukcji dość popularnego w USA panelu z
    > puszek po piwie. Tymczasem aktywnie kompletuję puszki;-)
    > Czy ma może ktoś juz jakieś doświadczenia z budowy i eksploatacji?

    Bardzo ciekawy pomysł.. mógłbyś go szerzej zaprezentować? :)

    --
    PZDR
    Shaman

    Szczególnie ciekawe jest gromadzenie podstawowego materiału tj. puszek po
    piwie;-)

    A poważniej;- nie będe się rozpisywał bo temat był tu juz kiedyś
    poruszany(wprawdzie tylko hasłowo), stąd mój pomysł, a ponadto przede
    wszystkim obszerny materiał na ten temat jest w sieci, głównie amerykański.
    Na poczatek zamieszczę więc tylko przykładowe linki;
    1.
    http://www.energyboom.com/solar/cheap-diy-solar-coll
    ectors-made-recycled-soda-and-beer-cans

    tu sa podstawowe informacje dot. idei, oraz filmik z budowy
    2.
    http://www.youtube.com/watch?v=Jzxw1j-dzY4
    http://www.youtube.com/watch?v=AXL707XI-4s
    http://www.youtube.com/watch?v=R9bBnRQWRro

    gdzie pokazano na filmikach budowę i testy takiego panelu.
    Po angielski w sieci jest dużo podobnych materiałów, łacznie z filmami o
    budowie i eksploatacji.

    Ja planuję zrobic obieg powietrza wymuszony i niejako wbrew naturze, tj.
    wlot umieścić na górze (aby panel pobierał cieplejsze już powietrze spod
    sufitu), a wylot u dołu, aby wdmuchiwane było do pomieszczeń powietrze nad
    podłogę.

    Do Googli i You Tube warto wrzucic hasło np. "Beer Cans Solar Panel"