    From: b...@k...math.uni.lodz.pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: materiał na kolektor
    Date: Fri, 7 Oct 2011 22:36:21 +0000 (UTC)

    robertr pisze:

    > 30 metrów takiej rurki przy różnicy temperatur np 10 C to parę
    > kilowatów mocy więc po pobraniu tych 20 litrów rurka będzie się
    > nagrzewać - tak działają wszystkie podgrzewacze przepływowe.
    > Podłączenie jak pisałem najprostsze na świecie - rurka szeregowo przed
    > jakikolwiek układ CWU, z jednym zaworem obejściowym (jeśli nie chcesz
    > żeby szło przez tą rurkę bo się już taras wychłodził (listopad).
    > System pasuje do wszystkich możliwych systemów CWU.
    > Może taka rurka być umieszczona np w wieńcu na poddaszu - biegnąc
    > dookoła domu) - najczęściej latem na poddaszu jest zbyt ciepło - czyli
> [...]

    Odgrzeję kotleta bo mnie temat zaciekawił.
    A gdyby tak te rurki nie w wieńcu ale w skosach pochować? Po wełnie a
    przed folią i płytowaniem. Najlepiej równolegle kilka rurek żeby oporów
    za dużych nie było.

    Wtedy w upały może faktycznie coś by tam dało. A skoro nie spodziewam
    się tam dużych temperatur na wyjściu, to bym nie robił obejścia tylko
    dla CWU tylko dla całości - wtedy nawet spłuczka w kiblu ściągałaby
    ciepło z poddasza :)

    Rachunki:
    - zużycie wody 3 osób powiedzmy 400l dziennie
    - temperatura wejścia 12st
    - temperatura po podgrzaniu, powiedzmy 25st
    - wychodzi 6kWh energii na dobę.

    Coś mało :/

    bajcik