    From: b...@k...math.uni.lodz.pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: materiał na kolektor
    Date: Sun, 9 Oct 2011 18:48:40 +0000 (UTC)

    janusz_kk1 pisze:

    > Pewnie że mało bo to jest bez sensu, nie ma co efektywnie przekazywać
    > ciepła rurce,
    > powietrze? za małe przewodnictwo cieplne, lepsza by była dachówka ale za
    > mały kontakt
    > i trudność w utrzymaniu kontaktu bo dachówka z dołu nierówna.
    > Pozostaje jedynie bezpośrednie wystawienie na słońce ale to mało który
    > tani materiał
    > wytrzyma na dłuższą metę. Dlatego niestety pozostają tylko kolektory,
    > albo płaskie grzejniki panelowe :)

    W tym wynalazku bardziej mi chodziło o odbiór ciepła z poddasza niż
    grzanei wody, ale i tak 6kWh/dobę na oko wydaje się nieodczuwalne.

    Co do pexów w dachu, już ktoś próbował, nie znam niestety rezultatów
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-
    ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy&p=2176946#p
    ost2176946

    bajcik