    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: materiał na kolektor
    Date: Mon, 10 Oct 2011 20:52:28 +0200

    Dnia 09-10-2011 o 20:48:40 <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał(a):

    > W tym wynalazku bardziej mi chodziło o odbiór ciepła z poddasza niż
    > grzanei wody,
    Ale to jest to samo, żeby coś odbierać to wpierw tam musi być,
    czyli żeby odbierać ciepło to ta woda od czegoś się musi zagrzać,
    i do tego sie odniosłem że będzie ci grzało marnie.

    > ale i tak 6kWh/dobę na oko wydaje się nieodczuwalne.
    >
    > Co do pexów w dachu, już ktoś próbował, nie znam niestety rezultatów
    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-
    ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy&p=2176946#p
    ost2176946
    Bo ich nie będzie, popatrz jak jest zbudowany kolektor np płaski, blacha
    jest przylutowana
    do rurki miedzianej czyli połączenie metaliczne dające doskonały przepływ
    ciepła. Tam na dachu nie uzyska się nawet 1 promila tego przepływu.

    --
    Pozdr
    JanuszK