  • Data: 2017-04-27 23:16:19
    Temat: Re: miekka woda - jakie rury
    Od: abomito <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dokładnie o takim kablu myślalem. Dodatkową zaletę jest fakt, że grzeje się tylko
    wam, gdzie jest niska temperatura.Niestety, najlepszy kabel nie pomoże , gdy prądu
    zabraknie.Wprawdzie dom jakąś akumulację ma i musi bys parę dni na minusie, żeby coś
    przymarzło, ale ryzyko jest.

    > Chyba bardziej mu chodzilo o to, ze miedz dobrze przewodzi cieplo, a
    > rura z PP juz gorzej. Ale wydaje mi sie ze nie powinno to stanowic
    > zadnego problemu - po prostu trzeba owinac bardziej spiralnie i dobrze
    > zaizolowac. Moim zdaniem nie ma zadnego problemu :)
    >
    > Ew. rura PB czyli polibutylenowa - nie trzeba spuszczac, moze
    > wielokrotnie zamarzac i odmarzac woda w niej - rurze nic sie nie stanie

    I tu też masz racje Ogrzewanie całej rury nie ma sensu, a doprowadzenie grzania do
    każdej złączki też.Tym bardziej , że kilka by sie ominęło.
    Ale- miałem wypadek, że rura PP po kilku latach - ostrą zimą "wybuchła".Wyglądało to
    tak, jakby położony papieros wypchnął otwór.Tyle, że w tym miejscu było to
    niemożliwe.A że było to nocą w archiwum, to rano był bal...