  • 1. Data: 2017-04-27 16:15:40
    Temat: miekka woda - jakie rury
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Dałem kontrolnie wodę z swojej studni do analizy.
    Wyszło, ze jest miękka, tym samym teoretycznie nie powinienem używać rur
    miedzianych.
    Jeśli faktycznie nie mogę użyć rur miedzianych to jakie Waszym zdaniem
    powinienem użyć by sobie samemu z tym poradzić?
    Na rurach będzie przewód grzejny by w zimie grzał te rury, bo to dom
    weekendowy.
    Rury maja być do zimnej i do cieplej wody.
    Twardość tej wody wyszła w laborze na 150 mg CaCO3/dm3

  • 2. Data: 2017-04-27 18:15:29
    Temat: Re: miekka woda - jakie rury
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 kwietnia 2017 16:15:42 UTC+2 użytkownik pierdofon napisał:
> [...]
    > Jeśli faktycznie nie mogę użyć rur miedzianych to jakie Waszym zdaniem
    > powinienem użyć by sobie samemu z tym poradzić?

    PPr - zgrzewane. Najprostszy system ktory ciezko popsuc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-04-27 21:14:57
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > PPr - zgrzewane. Najprostszy system ktory ciezko popsuc :)

    Jak się da, to i to można spieprzyć.Chodzi o to, że autor chce dawać kabel
    grzejny przy rurach.Przy miedzi się da, przy PP nie ma sensu.Lepiej instalację
    zrobić ze spadkami i zaworami w stosownych miejscach.Wtedy zabezpieczasz tylko
    wodomierz ( a w dobrze zrobionej instalacji da się czasem wyjąć bez uszkodzenia
    plomb) a wodę wypuszczasz do wiaderek.Nawet dmuchania powietrzem nie
    trzeba.Jest trochę problemu a bojlerem, ale i to da się zrobić.
    Tyle, że taka instalacja jest droższa od typowej.Ile droższa?
    Chyba nie przekroczysz kosztu dobrego kabla z instalacją, a będzie pewniej.
    Bo niech co z kablem- lub prądem- się stanie...
    Pozdro. abomito

  • 4. Data: 2017-04-27 21:36:52
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    myslisz, ze ten przewod z fabrycznie zamontowanym termostatem, az tak sie
    rozgrzeje , ze stopi te rure z woda?
    czytalem o takich przewodach, ze samodzielnie sie odpalaja przy 3 i wylacza
    przy 8 albo 10 stopniach.

    fakt, ze poradze sobie z spadkiem by wywalac te wode bez problemow ale....
    zapomne. Na 100% :) Miazdzyca, starosc, te sprawy :)

  • 5. Data: 2017-04-27 22:20:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 kwietnia 2017 21:36:55 UTC+2 użytkownik pierdofon napisał:
> [...]
    > rozgrzeje , ze stopi te rure z woda?
    > czytalem o takich przewodach, ze samodzielnie sie odpalaja przy 3 i wylacza

    Chyba bardziej mu chodzilo o to, ze miedz dobrze przewodzi cieplo, a
    rura z PP juz gorzej. Ale wydaje mi sie ze nie powinno to stanowic
    zadnego problemu - po prostu trzeba owinac bardziej spiralnie i dobrze
    zaizolowac. Moim zdaniem nie ma zadnego problemu :)

    Ew. rura PB czyli polibutylenowa - nie trzeba spuszczac, moze
    wielokrotnie zamarzac i odmarzac woda w niej - rurze nic sie nie stanie
    (nie wiem jak ze zlaczkami :) Jest bardzo elastyczna i latwo sie wygina,
    wiec nie trzeba stosowac tyle zlaczek co w przypadku innych tworzyw.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2017-04-27 23:16:19
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Dokładnie o takim kablu myślalem. Dodatkową zaletę jest fakt, że grzeje się tylko
    wam, gdzie jest niska temperatura.Niestety, najlepszy kabel nie pomoże , gdy prądu
    zabraknie.Wprawdzie dom jakąś akumulację ma i musi bys parę dni na minusie, żeby coś
    przymarzło, ale ryzyko jest.

> [...]
    >
    > Ew. rura PB czyli polibutylenowa - nie trzeba spuszczac, moze
    > wielokrotnie zamarzac i odmarzac woda w niej - rurze nic sie nie stanie

    I tu też masz racje Ogrzewanie całej rury nie ma sensu, a doprowadzenie grzania do
    każdej złączki też.Tym bardziej , że kilka by sie ominęło.
    Ale- miałem wypadek, że rura PP po kilku latach - ostrą zimą "wybuchła".Wyglądało to
    tak, jakby położony papieros wypchnął otwór.Tyle, że w tym miejscu było to
    niemożliwe.A że było to nocą w archiwum, to rano był bal...

  • 7. Data: 2017-04-28 18:27:34
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    no a rury PEX/AL/PEX ?
    polaczenia skrecane wiec nawet bym prasy nie musial kupowac.

  • 8. Data: 2017-04-28 18:34:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 28 kwietnia 2017 18:27:37 UTC+2 użytkownik pierdofon napisał:
    > no a rury PEX/AL/PEX ?
    > polaczenia skrecane wiec nawet bym prasy nie musial kupowac.

    3km w domu mam pexow ;) Cala podlogowka i instalacja CWU.
    Coz mozna powiedziec - sa ok, wyginaja sie w miare - ale nie tak jak rury
    z polibutylenu. I nie sa odporne na zamarzniecie. Ja tam bym na Twoim miejscu
    szukal polibutylenu :) Przy wyjezdzie - zamkniesz tylko zawor glowny
    i odkrecisz kurek zeby cisnienie zeszlo i to wszystko, a nawet jak zapomnisz
    to nic sie stac nie powinno. Wystarczy licznik
    i zawor tylko grzac :)

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2017-04-28 18:44:03
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    tak, masz racje, w moim przypadku ten system jest chyba najlepszy.
    Teraz trzeba poszukac gdzie to kupic bo w Castoramie nie ma :)

  • 10. Data: 2017-04-28 19:07:35
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 28 kwietnia 2017 18:44:06 UTC+2 użytkownik pierdofon napisał:
    > tak, masz racje, w moim przypadku ten system jest chyba najlepszy.
    > Teraz trzeba poszukac gdzie to kupic bo w Castoramie nie ma :)

    W markecie to sama chinszczyzne kupisz ;)

    https://allegro.pl/listing?string=Hep2O&order=m&bmat
    ch=sa-base-relevance-floki-5-nga-hou-1-1-0419

    Ten system jest b. porzadny - nigdy nie robilem na nim ale wielokrotnie
    slyszalem same pozytywy. Pewnie nie najtanszy ale skoro to dla domu
    uzywanego tylko od czasu do czasu to pewnie i instalacja bedzie prosta.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.