    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: musze przedluzyc kabel
    <idg9vk$2ehb$1@news2.ipartners.pl> <idgp5c$3f3$1@inews.gazeta.pl>
    <idgtn2$2ns9$1@news2.ipartners.pl> <idh0cf$e6$1@inews.gazeta.pl>
    <4cfc8eea$0$21000$65785112@news.neostrada.pl>
    <idi3sa$s0d$1@inews.gazeta.pl>
    <4cfc9597$0$20989$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@u...googlegroups.com>
    <4cfcb134$0$27028$65785112@news.neostrada.pl>
    <ididea$loh$2@news.net.icm.edu.pl>
    <4cfcbf57$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@p...bustec.pl>
    <4cfcd792$0$20989$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 07 Dec 2010 16:39:36 +0100
    From: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Mon, 06 Dec 2010 13:31:04 +0100, tarnus <m...@l...de> wrote:

    > Silnik elektryczny powinien nazywać się brum bruuuumbrummm a spalinowy
    > pyr pyr pyr.

    A zdajesz sobie sprawę, że zapewne słowo silnik też jakieś "regionalne
    Bolki" wymyśliły? I jakoś nie walczysz, żeby mówić na to "motor" albo
    "engine" ani "urządzenie samopędne" ;). Tak to już jest, że nowe słowa o
    różnym pochodzeniu pojawiają się w języku (nie, nie muszą to być wyrazy
    dźwiękonaśladowcze jak sugerujesz), a inne znikają. Jak będzie z trytytką
    czas pokaże. A ta chyba ma się coraz lepiej, bo ostatnio chcąc kupić je w
    pewnym markecie i nie mogąc ich zlokalizować, poprosiłem obsługę o pomoc.
    Nie byłem pewien czy wypada użyć tego słowa, więc zacząłem opisywać o jaką
    to opaskę mi chodzi, a pan na to: "A, trytytki. To tam leżą". Mi się
    zdecydowanie bardziej podoba "trytytka" niż np. "interwiułować", które to
    słowo, o zgrozo, często bywa używane przez pracowników agencji
    pośrednictwa pracy.
    Podejrzewam, że za jakiś czas nikt się nie będzie zżymał na "suporeksy" i
    "regipsy" (jeśli tylko nie zostaną wyparte przez jakieś nowsze
    technologie), tak jak dziś nikt nie zżyma się na "rower".

    RobertP.