    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: na podłogi panele czy deska?
    Date: Tue, 26 Feb 2013 10:34:14 +0100

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    news:kggsr6$8cb$1@mx1.internetia.pl...
    > Ale deska podłogowa, taka prawdziwa, z 3cm gruba, długa, olejowana itd?
    > Czy "parkiet" z drewnianych klepek?
    > Czy też ten nowo-marketingowy wynalazek ("deski" barlinieckie i inne
    > nazwy, który jest tak samo deską, jak świnka morska - świnią), gdzie
    > wierzchnia warstwa "drzewa właściwego" ma ~2mm, pod tym kilka warstw
    > sklejek i innych odpadów drewnianych, i całość ma 11-14mm, i zasadniczo
    > różni się od paneli "plastikowych" (które realnie są tak samo
    > "plastikowe", jak płyty hdf meblowe itp) tylko tym, że ma wierzchnią
    > warstwę bardzo delikatną, i może po uszkodzeniu raz uda się ją
> [...]

    Ze względu na ogrzewanie podłogowe o desce litej (21mm) nawet nie myślałem.
    Biorę pod uwagę tylko deski warstwowe np. deska barlinecka, finish deska,
    fertig deska itp., które faktycznie mają niewielkiej grubości warstwę
    reprezentacyjną z drewna szlachetnego. Nie jest to jednak 2mm, jest więcej,
    4-6mm minimum.