  • Data: 2020-04-19 12:04:38
    Temat: Re: najcieńsza rurka do karanu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-04-19 o 09:48, ToMasz pisze:
    > zlewozmywak kuchenny, kilka metrów, częste małe pobory, kocioł 2
    > funkcyjny gazowy - jeszcze go nie kupiłem, jeśli masz propozycje -
    > pisz. (*) Cała nowa instalacja, dam radę zrobić "po ścianie" z
    > wyjątkiem prysznica. Stary blok, 3 piętro.

    Piec zapewne w łazience?

    Jeżeli tak to rób instalację rurą plastikową 20mm w obrębie łazienki po
    najkrótszej drodze od piecyka do wanny/prysznica, po drodze odejścia do
    baterii umywalki oraz do kuchni rurami 16mm. Osobiście proponuję PEX i
    złączki zaprasowywane. Ale potrzebna jest zaciskarka. Jak masz
    zgrzewarkę do PP to rób z PP.

    > Bardzo proszę napisz dla czego wody użytkowej nie można prowadzić w
    > miedzi.

    To pytanie powinieneś skierować do prawodawcy, a nie do mnie.

    Ale Ci powiem. Związki miedzi, które powstają na skutek reakcji
    chemicznych miedzi i związków zawartych w wodzie , są szkodliwe.

    Ponadto zależy Ci na tym, aby ciepła woda docierała do kuchni jak
    najszybciej. Dlatego w tym przypadku o wiele lepsze będą rury z tworzyw
    sztucznych, bo one odbierają mniej ciepła.

    > ToMasz
    >
    > (*)Najtańszy kocioł gazowy 2f feroli castorama 104%, kosztuje 2200zł.
    > Kupię droższy jeśli "pan kalkulator" powie że to ma sens

    Kupuj ten najtańszy, bo i tak jesteś zbyt skąpy, żeby wydać kasę i kupić
    normalny kocioł. Poza tym kto bogatemu zabroni? :) No bo wiesz "co tanio
    to drogo".