    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 14 Apr 2022 14:51:04 -0700 (PDT)
    Subject: Re: niespodziewana rewizja planów :) (było: wyrównanie podłogi w
    piwnicy)
    From: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 14 April 2022 at 23:25:28 UTC+2, JaceK wrote:
    > Na wątku o wyrównaniu podłogi w piwnicy zbudowałem sobie w głowie jako
    > taki plan prac z wykorzystanie porad i sugestii.
    >
    > Zacząłem od delikatnego kucia. Chciałem mechanicznie zmniejszyć górki
    > tak o 1-2cm. Kilka dni temu robiłem przymiarkę i wyglądało sensownie, że
    > się da właśnie tyle wyrównać, i że nie będzie to robota ani za ciężka,
    > ani za lekka, ot tak w sam raz, aby się zmęczyć i nie zajechać.
    >
    > Jakież było moje zdziwienie, gdy dziś po pierwszych uderzeniach
    > młotowiertarki o mocy zaledwie 600W i uderzeniu o energii 1 dżula
> [...]

    Czyli to nie jest beton fundamentu, bo beton jednak nie bieleje.

    Trzeba to przewiercić i zobaczyc co to jest, może ocieplenie, może inne badziewie,
    czy stywne , czy głebokie
    a może to kolejne odpadki, złom o trzeba kopać do lica.

    A może tam głębiej już nie ma wylanego betonu a będzie grunt, ziemia
    i będzie podmakało.

    Warto sprawdzić porządnie, bo żadnej roboty nie nalezy wykonywac dwukrotnie.

    Jak będzie wiadomo c o to jest, to będzie znana obciążalność

    Pewnie jest gdzies projekt domu i wiadomo co tam ma być, powinno być , z jakiego
    materialu i jak głebokie.

    Znajomy mial nierówne pogłogi, bo było szkody i musial dom pietrowy wyburzyć i
    zobaczył
    fundamenty a tam jakies syfy ze starego domu, c egła na zaprawę wapienną
    i musi jeszcze głebiej kopać pod piwnicami, aby caly ten syf usunąc, do golej ziemi,
    bo jak nowy dom postawi, to znów fundament siądzie, popęka i kolejny dom będzie do
    ankrowania lub wyburzenia.